Videod

VIDEO | Püsi aktiivne: harjutusprogramm eakatele  

Toimetas Silja Paavle, 13. aprill 2020 16:21
Foto: Pixabay
Tartu Ülikooli Kliinikumi spordimeditsiini ja taastusravi kliiniku füsioterapeudid Tauno Koovit ja Mihkel Luik koostasid kolm harjutuskava erinevatele sihtrühmadele eesmärgiga soodustada kehalist aktiivsust ka eriolukorra ajal. 

Ambulatoorse taastusravi osakonna juhataja Tauno Koovit selgitab, et liikumine on oluline igas vanusegrupis ning määrav on liikuva eluviisi järjepidevus. „Et aga Eestis ja mujal maailmas kehtiva eriolukorra tõttu on inimeste liikumisvõimalused piiratud, koostasime kolm kodust harjutuskava, mida saab hõlpsasti kodustes või kontoritingimustes järgida.

Harjutusprogramm eakatele inimestele eesmärgiga aktiveerida südameveresoonkonda ja olulisemaid lihasgruppe. Programmi kestus on 12 minutit.

Kliinikumi füsioterapeudid toovad välja kehalise aktiivsuse kasutegurid: liikumine aitab säilitada ja parandada südame-veresoonkonna ja kopsude funktsionaalset võimekust, langetada kõrgenenud vererõhku, säilitada/suurendada lihasmassi ja -jõudlust ning seeläbi ennetada kukkumisi ja luumurdude teket, säilitada liigeste tervist, vähendada stressi ja parandada une kvaliteeti.

Tauno Koovit rõhutab, et minimaalse liikumisvajaduse tagamiseks on üldine soovitus liikuda igal nädalal keskmise intensiivsusega vähemalt 150 minutit või kõrge intensiivsusega vähemalt 75 minutit. „Kehaliselt aktiivsel inimesel on oluliselt tugevam vastupanuvõime haigustekitajatele. Seetõttu julgustan kõiki ise enda tervisesse panustama ja kodus harjutusi tegema,“ ütles Koovit.

Teised harjuskavad leiad siit

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee