Liikumine ja tervis | Sinu treener

ÕUES LIIKUDES ÄRA UNUSTA: nahk vajab päikese eest lisakaitset 

Toimetas Silja Paavle, 22. mai 2020, 11:03
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kevadel märkavad inimesed sageli, et nende nahk on peale pikka talve muutunud tuhmiks ja väsinuks. Lisaks kimbutab tihtipeale ka naha kuivus. Benu apteekide kosmeetikakonsultant Kreete Põlme jagab nippe, kuidas oma nahka turgutada ning hoida see värske ja säravana.Kuna kevadel on valget aega üha rohkem ja päike on aina intensiivsem, tuleks kosmeetikakonsultandi sõnul kindlasti jälgida, et võetakse kasutusele UV-kaitsega kreem. “Kaitsekreem peaks sisaldama nii UVA kui UVB kiirguse vastast kaitset. Kaitsefaktor seejuures võiks olla vähemalt SPF30, mis tagab nahale piisava ja pikaajalise kaitse nii põletuse kui ka vananemise eest,” soovitab Põlme. Ta sõnul on päikesekaitsekreeme saadaval väga laias valikus ning leidub ka spreipudeleid, mis on mugavad kotis kaasas kandmiseks. 

Hoidu ülehooldamisest

Põlme sõnul võib aastaaegade vaheldus tuua kaasa muutusi nahatüübis, mistõttu tuleks oma nahka jälgida ja valida hooldustooted sellele vastavalt. “Kuigi paljusid kimbutab kevadeti just kuiv nahk, siis paljudel on vastupidi - ehkki nahk on talvel kuiv ja ketendav, muutub kevadel nahk normaalseks või isegi rasuseks,” toob kosmeetikakonsultant näite. 

Foto: PantherMedia/Scanpix

Toeta toitumisega

Peale koorimist on õige aeg kasutada näomaske, mille valikul tuleks eelkõige lähtuda nahatüübist. “Väga populaarsed on kangasmaskid, mida on lihtne kasutada ning mille valik on lai. Kuiva naha korral võiks proovida hüaluroonhappesisaldusega maske,” soovitab Põlme.

Kreete PõlmeFoto: Erakogu



Kaunis nahk ei sõltu aga pelgalt nahahooldustoodete kasutamisest, vaid on seotud ka eluviisi ja toitumisharjumustega. Põlme sõnul on kevad õige aeg turgutada organismi mitmete vajalike toitainetega. “Nahale mõeldud toidulisandid võiksid sisaldada A-, E, ja C-vitamiini, mis on tugevad antioksüdandid ning kaitsevad nahka vananemise eest. Terve naha jaoks on olulised ka B-grupi vitamiinid ja oomega rasvhapped,” selgitab Põlme. “Kindlasti soovitan tarbida piisavalt puhast vett, olla füüsiliselt aktiivne ja liikuda värskes õhus nii palju, kui see praegusel ajal võimalik on.”

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee