Sinu treener

Kaspars Garda: kuidas kodus püsides end vormis hoida? Eks ikka velotrenažööriga! 

Toimetas Silja Paavle, 26. märts 2020, 18:33
Kaspars Garda velotrenažööril treenimasFoto: Erakogu
Aktiivse eluviisiga inimestel on regulaarsed treeningud olulised. Kui sageli hoiab värskes õhus sportimast tugev tuul, pakane või vihm, siis praegune takistab seda kehtestatud eriolukord. Mida siis teha?

Et leviv viirus ega ilmastik ei takistaks treeninguid, soovitab Läti jalgrattasõidu entusiast Kaspars Garda treenida siseruumides ning kasutada selleks velotrenažööri. Ta räägib, kuidas kuidas velotrenažöör võib ennast vormist hoidmiseks osutuda eriti väärtuslikuks abimeheks.

See aitab end vormis hoida

Proovisin oma esimest velotrenažööril umbes 10 aastat tagasi, kui ootasime naisega meie esimest last. Olin ennast „toitnud“ 99 kiloni, olen 184 cm pikk, ja  muutusin peaaegu „korralikuks vanaks“. Ühel hetkel hakkas see mind häirima. Sel ajal olin füüsiliselt aktiivne, kuid enamasti tegelesin spordiga aasta soojal ajal. Mõistes vajadust töötada oma kehaga kogu aasta vältel, tutvusin alternatiivsete lahendustega, et muuta sporti rutiinseks igapäeva osaks.

Kaspars Garda velotrenažööril treenimasFoto: Erakogu



See sobib ka harrastajatele

Rattasõiduga alustasin põhikoolis. Aja möödudes sai see spordiala mulle lähedaseks ja sõitsin suvehooajal jalgrattaga regulaarselt. Kui otsustasin treenimist jätkata ka talvel, kasutasin „Garmin Tacx Satori“ trenažööri.

Kümme aastat tagasi, kui hakkasin niimoodi treenima, kasutasid velotrenažööre peamiselt professionaalsed jalgratturid ja väga väike osa amatöörjalgrattureid. Sageli valitseb senini ekslik arvamus, et velotrenažöörid on mõeldud ainult professionaalidele. See ei ole nii! Velotrenažöör  on mugav lahendus igale spordihuvilisele. Sõltumata füüsilisest võimekusest, pakub see võimalust tugevdada südant ja aitab kontrollida kaalu.

See on mugav ja tervislik viis sportimiseks

Trenažöörile saab lisada oma jalgratta. Ehk, kui sul on juba olemas maantee- või MTB-ratas, on velotrenažöör üks odavamaim, mugavamaim ja tervislikum viis oma füüsilise vormi parandamiseks ja kõhule järk-järgult koguneva liigse rasva põletamiseks.

Tänapäeval valmistavad erinevad ettevõtted tarkasid ehk nutitrenažööre, mida saab ühendada treeningrakendustega või tahvelarvuti, nutitelefoni, arvuti ja isegi teleriga. Nautides kodus treenimist on sedasi päris lihtne pedaalida mööda kauneid Itaalia mägiteid ja nautida maastikku. Või hoopis osaleda koos meeskonnakaaslastega virtuaalsetel võistlustel.

Kaspars Garda velotrenažööril treenimasFoto: Erakogu

See võimaldab kvaliteetselt sportida kodust lahkumata

Nii Lätis kui Eestis on vähe valgustunde, samas kui muudel aastaaegadel on ilm etteaimamatu ja võib lühikese aja jooksul kardinaalselt muutuda. Sageli ei ole võimalik tänapäeva intensiivses töörežiimis alati leida aega välisteks velotreeninguteks väljas. Koduspüsimine on uus normaalsus ka nüüd, kui kogu maailmas on esmane soovitus sotsiaalselt distantseeruda. Just sellistel hetkedel kulub velotrenažöör igati ära – end saab vormis hoida isegi kodus püsides. Velotrenažööriga saab treenida igal ajal, kui soovi on, muretsemata enda ohutuse pärast. Lisaks, kodus treenimisele saate säästa aega, mis oleks kulunud jõusaali või spordisaali minnes või sealt naastes. Kodus on kõik koheselt ja kohapeal saadaval.

Mida on vaja kvaliteetse treeninguks?
Kvaliteetse velotrenažööril treeningu jaoks peab end varustama:
          
●       joogivee või spordijoogiga, kui treening kestab mitu tundi;
●       HR pulsivööga, et saaks jälgida oma pulssi;
●       hästi ventileeritud ruumi / tuba;
●       matti jalgratta ja trenažööri all;
●       rätikut higi kuivatamiseks.
 
Leia endale sobivaim velotrenažöör

Eduka treeningu jaoks tuleb leida oma soovidele sobiv trenažöör. Kallimad trenažöörid on vaiksemad ja suurema vastupidavusega, need annavad võimaluse treenida nii, nagu see toimuks reaalselt sõites väljas teel. Nnutikad trenažöörid suudavad treeningu ajal muuta režiimi sõltuvalt kasutatavast programmist. Näiteks, kasutades „Zwift“ simulaatorit reguleerib simulaator niiöelda üles mäkke sõites takistust, mis muudab pedaalimise raskemaks. Samal ajal lubab programm ka simuleerida tuules püsimist, mille ajal muutub pedaalimine kergemaks. Tõsi, simulaatori valimisel tuleb see enne kasutamist kalibreerida nii, et iga takistus oleks sama, välja arvatud juhul, kui seda reguleerivad magnetid ja elektroonika. Samuti tasub enne trenažööri ostmist välja uurida, milliseid seadmeid saate konkreetse rattaga ühildada.

Kaspars Garda velotrenažööril treenimasFoto: Erakogu


 
See võimaldab nautida treeninguid turvalistes tingimustes

Pärast mitme velotrenažööri vahetamist olen jõudnud „Garmini Tacx Neo" juurde, kus on olemas kõik vajalik, et teha kvaliteetseid treeninguid ja end vormis hoida. Siseruumides asuva velotrenažööri abil saab oma kehaga töötada terve aasta vältel turvalistes, kontrollitud tingimustes.

Oluline on meeles pidada, et hoolimata sellest, millised on ajad, on tähtis olla aktiivne vähemalt 2–3 korda nädalas. See muudab meie igapäevase elu stressivabaks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee