Sinu spordiala | Sinu treener

Kepikõnd on jõusaalis rassimisest neli korda tõhusam (9)

Liigume.ee, 15. veebruar 2020, 10:10
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui soovid füüsilist vastupidavust tõsta, on kepikõnd selleks neli korda tõhusam kui jõusaalis rassimine.

Mõne aasta eest tehti Soomes uuring, milles osalesid kergelt või oluliselt ülekaalus keskealised mehed, kirjutab Yle. Uuringus osaledes kaotasid mehed kehakaalu, samuti langes nende kolesteroolitase. Samuti leidis uuring, et jõusaalis treeningd inimestel paranes aeroobne võimekus 5%, kepikõndi teinuil aga 20%.

Soome teadlased soovivad uuringuga näidata, et kuigi kepikõndi peetakse rohkem naiste ja eakate liikumisvõimaluseks, on sellest kasu ka meestele ja noortele.

Teadlased toovad veel välja, et see on tõhus spordiala ka ülekaalulistele, sest kepikõnd ei tee põlvedele ega teistele liigestele liiga. Sellest on kasu nii vähetreenituile kui ka neile, kes soovivad treeninguks suuremaid koormuseid - siis tuleb kepikõnniks lihtsalt sobivam maastik valida.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee