Toitumine | Sinu treener

Kõik oluline, mida sa valkudest teadma pead (1)

Liigume.ee, 9. veebruar 2020, 16:52
Pardiliha on kvaliteetne valguallikas.Foto: PantherMedia/Scanpix
Proteiin ehk valgud on keha jaoks oluline põhitoitaine. Nende abil püsib kõht kauem täis ja ka aitavad valgud kasvatada ning säilitada lihaseid. Toitumisspetsialist Carolyn Brown jagas Men’s Health’is valkude kohta nõuandeid ja infot.

1. Sa oled see, mida su toit sööb. Brown soovitab olla kvaliteedisnoob. Kui vähegi võimalik, siis otsi toitu, mille kohta öeldakse või kirjutatakse, et see on mahetoode või suisa otse loodusest pärit. Head valguallikad on kanarind, veiseliha, lõhe, koorikloomad, valge kala, proteiinipulber, taimsed valgud.

2. Valgud pole ainult lihaste jaoks. Kuigi valgud kindlasti aitavad sul massi kasvatada, on need ühtlasi üliolulised luude, kõõluste, vere, libiido ja hormoonide normaalseks toimimiseks.

3. Rohkem ei pruugi olla parem. „Ühe söögikorraga suudab su keha seedida ja imendada vaid 25-35 g valke, niisiis pole vaja süüa ära pool lehma,“ märkis Brown.

4. Pööra tähelepanu valguallikate lisadele. Browni kinnitusel tuleks pöörata tähelepanu ka teistele koostisosadele, mida sa koos valkudega tarbid. „Kui sööd merelõhet, siis saad ka tonnide kaupa omega-3 rasvhappeid. Aga kui sööd valgutahvli, siis saad valku ja portsu suhkrut või kunstlikke koostisosi,“ sõnas ta.

5. Mitmekesista oma valguallikaid. Grillkana on suurepärane, aga kui tüdid selle pidevast söömisest, siis võta vabalt ja vaheta allikat. Brown soovitab näiteks pardi- ja ulukiliha, veiseliha, merekarpe ja homaari.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee