Toitumine | Sinu treener

Hea nõu: kuidas magusaisu taltsutada (5)

Liigume.ee, 28. jaanuar 2020, 20:45
Foto: PantherMedia/Scanpix
Himu magusa järele tekib ikka siis, kui süüa liiga harva või näksida midagi päev läbi. Portaal Kodus kirjutab, et magusaisu saab taltsutada regulaarse söömisega, süües igal toidukorral kõht korralikult täis.

Näiteks ainult puder marjadega ei pruugi kõhtu täita, sest see sisaldab peamiselt süsivesikuid. Kui aga lisada pudrule pähkleid, kodujuustu või kohupiima, püsib kõht kauem täis.

Magusaisu on kõige mõistlikum rahuldada puuviljade ja marjadega – nendes on samuti suhkrut, kuid samal ajal ka palju vitamiine, kiud- ja mineraalaineid. Mahlasid ei maksa janu pärast juua, sest need on liiga magusad ja annavad rohkesti suhkrut ka siis, kui seda pole lisatud.

Suhkrut saame maiustustest, limonaadist, hoidistest, puuviljadest ja marjadest ning nende mahlast, samuti teravilja- ja piimatoodetest. Just väherasvastele piimatoodetele, nagu jogurt või kohupiim, on maitse parandamiseks lisatud sageli veel rohkem suhkrut kui rasvasematele toodetele. Sellepärast peaks hoolega uurima toiduainete koostist: kui suhkur on selles nimistus esimeste hulgas, on seda järelikult liiga palju.

Kuidas aitavad magusaisu taltsutada šokolaad ja mesi, loe pikemalt portaalist Kodus.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee