Uudised

Kuidas valmistub Hendrik Themas võitlusspordi suurürituseks The League? 

Toimetas Silja Paavle, 20. jaanuar 2020, 16:46
Hendrik Themas treenimas.Foto: erakogu
Kikkpoksija Hendrik Themas võitleb 22. veebruaril Tallinnas üritusel The League nelja mehe turniiril. Kuidas esineb tema praegune võistluseelne treening ja toitumine tavapärasest treeningust?

„Oluliselt ei erinegi,” ütleb Hendrik. „Olen aasta läbi treeninud ja ei ole nii, et kui debatt on tulemas, hakkan alles enne seda ettevalmistusi tegema. Treenin kogu aeg, see on elustiil.”

Midagi sa ikka teed teistmoodi.

Ma üritan sparrida rohkem. Sparr on selline praktika, muud kombinatsioonid on teooriad. Mina õpin kõige paremini sparrides.

Aga toitumine on sama?

Jah, lihtsalt mul on seekord päris palju kaalu maha võtta.

Mida see tähendab?

Kaaludes tuleb mingi number kätte saada, mis on osaliselt vee arvelt. Ma proovin rohkem kvaliteetsemat ja töötlemata toitu süüa, et see number saavutada.

Kas trenne on ka siis rohkem?

Trenne rohkem ei ole. Kunagi arvasin küll, et kes teeb rohkem trenni, see on kõvem. Tegelikult peab trenn olema efektiivsem, tuleb jälgida taastumist ja sooritust ka. Tuleb ka taastuda sellest, mida sa teed.

Kui kiiresti võistleja võistlusest taastub?

See oleneb sellest, kuidas ringis läheb. See on individuaalne. Kindlat taastumisaega ei saa öelda.

Kuidas sa vaimselt valmistud? Kas mõtled enne võistlusi teistmoodi või oled rohkem keskendunud millelegi?

Üldiselt peab võistlejail eneseusk suur olema, et sa ei karda midagi ega kedagi. Kaotusi tuleb ka ette, aga nendest tuleb õppida ja siis need selja taha jätta. Kõigil on erinevad päevad - sa pole robot, ikka tuleb mõni kehvem päev. Sellest tuleb õppida.

Ma lugesin ühest intervjuust, et sa ei tee ühegi vastase kohta eeltööd. Teed ringis täiesti oma asja. Kas see vastab tõele?

Jah. Ma valetaks, kui ma ütleks, et ma oskan analüüsida, et vaatan mingit võitlejat ja oskan kohe näha tema nõrkusi, mida ära kasutada. Kokkuvõttes on võistlemine minu puhul improvisatsioon.

Kas poleks kasulik teada vastase taktikat oma võidu kindlustamiseks?

Kui ta oskab võidelda, ei tee ta seda iga kord ühtemoodi. Kellelgi pole kahte ühesugust matši. Eile oli näiteks sparring, kus osales kolm erinevat poissi täiesti erineva taktikaga. Tuleb osata kiiresti kohaneda.

Ehk siis väga suurt eeltööd sa ei tee. Kas see taktika töötab hästi?

Jah, töötab. Liiga palju uurides raiskad sinna aega, energiat, närve ja siis ei toimi miski. Mulle meeldib teada, kes vastane on, kuid pigem ma keskendun sellele, et ma ise oleksin vormis.

Kuna sul on võidud ja kaotused üsna võrdsed, kas sa oled mõelnud muuta näiteks taktikat, stiili, ettevalmistust?

Mul on praegu 13 võitu ja 11 kaotust, aga ma võitlen alati viimase sekundini. Alati saab kuskilt midagi paremaks muuta, eluaeg õpid. Ma üritan rohkem liikuda, et saaksin vähem pihta. Proovin kaitset paremaks saada, vähem pihta saada ja rohkem lüüa. See võidab, kes teeb rohkem lööke ja saab vähem pihta.

Mida sa ütleksid noortele võitlejatele, kui neil tekib hirmutunne või ärevus?

Ma tunnen ka ärevust. Ma ei ütleks, et see hirm on. Ärevust peabki tundma, pabistama ja veidi närvis olema. Kui sa midagi ei tunne, ei olegi sul mõtet ringi minna.

Kui tihti on võimalik üldse võistelda? Kui tihti oleks mõistlik?

Minu võistlusgraafik on olnud tihe. 2016 aastal oli seitse võitlust, 2017 oli samuti seitse-kaheksa matši. Mirkko Moisar võistles umbes sama palju või rohkem. Eelmisel aastal jäi mul kevadesse neli matši ja see oli kõik. Minu kohta oli see pikk paus ja nälg võistlemise järele on seekord suur.

Minult on ka küsitud selle kohta, miks ma ei võistle. Võistlusi oli lihtsalt vähem. Ma oleksin hea meelega rohkem võistelnud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee