Venitusharjutused | Sinu treener

Viis venitusharjutust, mis leevendavad päev otsa istumisest põhjustatud lihaspingeid 

Liigume.ee, 13. jaanuar 2020, 18:57
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui istud päev otsa laua taga enam-vähem liikumatult, muudab su keha kangeks ning tulemuseks võivad olla valud. Portaal Health toob välja viis harjutust, mis aitavad päev otsa istumisest põhjustatud pingeid leevendada.

* Rindkerele. Kui sa kipud arvuti taga küürus istuma, tee seda harjutust kindlasti. Pane lõug vastu kaela ja siruta käed sirgelt taha, kuniks peopesad kokku puutuvad. Rista sõrmed ja tõsta käsivarsi ülespoole, kuniks tunned rinnus venitust. Hoia kümme sekundit, seejärel lõdvesta käed ja korda harjutust uuesti paar korda.

* Puusadele. Põlvita põrandale. Seejärel astu ühe jalaga enda ette nii, et jalg oleks täisnurgas ja selle jalalaba toetuks põrandale täistallaga. Suru puusi ettepoole, kuniks tunned venitust. Püsi selles asendis 10 - 15 sekundit ja siis tee harjutust teise jalaga. Korda mõlema jalaga harjutust paar-kolm korda.

* Kerele. Viska selili, käed-jalad harkis. Tõsta põlved rinnale ja lasen neil ühele kehapoolele vajuda. Jälgi, et ülejäänud keha püsiks samal ajal sirgena ning käed põrandal. Püsi selles asendis 10–15 sekundit ja tee harjutust teisele kehapoolele. Korda harjutust paar-kolm korda.

* Õlgadele. Tee õlaringe, mõlema õlaga kümmekond, suunaga nii ette kui taha. Lõdvesta käed ja korda seeriat paar-kolm korda.

* Kogu kehale. Seisa ja siruta käed nii kõrgele, kui vähegi saad nii, et tunned venitust. Püsi selles asendis kaheksa-kümne sekundi jooksul, seejärel hoia käsi all. Püsi taas kaheksa-kümme sekundit ja siis korda harjutust paar-kolm korda.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee