Sinu treener

KASULIKUD NIPID: kuidas nutiseadmeid kaasata uusaastalubaduste täitmisse 

Toimetas Silja Paavle, 8. jaanuar 2020, 14:03
Nutikas kell randmel aitab iseseisvalt eesmärkideni jõuda ajal, mil jõusaalid on ülerahvastatud.Foto: Erakogu
Iga uue aasta alguses antakse endale lubadusi ja seatakse eesmärke alates aktiivsemast elustiilist ja füüsilisest võimekusest, kuni säästlikuma eluviisi ning isikliku ja tööalase arenguni välja.

Ometigi kaob ühel hetkel uue aasta värske kuma ja lubadusest kinni pidamine muutub keeruliseks. Sellistel hetkedel võib appi tulla kaasaegne tehnoloogia, mis toimib nii isikliku assistendi kui hea motiveeriva sõbrana.

Trennipäevik ja aktiivsusmonitor

Trennipäeviku pidamine aitab kavandada eesmärkide saavutamiseks vajalikke samme – mõista seda, mis töötab ja mis mitte, ning annab selge ettekujutuse sellest, mida spordisaali või jooksurajale suundudes teha. Trennipäeviku abil on kõigil tegvustel eesmärk ja selle järjepidev täitmine annab ka motivatsiooni jätkamiseks kuniks raske töö tulemused muutuvad juba silmnähtavaks.

Huawei koolitusjuhi Jekaterina Mishina sõnul võimaldavad tänapäevased aktiivsusmonitorid meil omada ka paremat ülevaadet enda pingutuste tulemuslikkusest. „Kasutan ise hetkel Huawei GT2 nutikella, mida kandsin ka hiljuti reisides. Oli üsnagi üllatav ja motiveeriv avastada, et reisi lõpuks olin teinud üle 149 900 sammu. Lisaks sammudele suudab GT2 hinnata ka südamelöögisageduse intervalle treeningul, liikumise tempot, vahemaad ja aega, mõõdab trennide efektiivsust, näitab taastumiseks kuluvat aega ning vajadusel pakub isegi erinevaid jooksukursusi,“ märgib Mishina. Kuna spordiklubid on praegu ülerahvastatud, siis nutikas kell randmel aitab ka iseseisvalt eesmärkideni jõuda.

Kindlasti ei saa mainimata jätta ka tervislikku toitumist. Tänaseks on olemas juba küllaldaselt äppe, mis suudavad ainuüksi toote ribakoodi skaneerides hinnata, millised on selle toiteväärtused ja kuidas see teie toitumiseesmärkidega sobitub. Samuti soovitada huvitavaid retsepte ning jälgida sinu põhitoitainete vajadust.

Säästmisäpid

Raha kokkuhoid on kahtlemata vaeva väärt. See annab meelerahu, rohkem valikuid ja mida enam säästad, seda hõlpsamaks muutub ka täiendavate säästude kogumine finantsinvesteeringute näol. Paraku tuleb tõdeda, et Eestis saaks säästmine olla oluliselt populaarsem. Möödunud aastal läbi viidud uuringust selgus, et ainult pooltel Eesti inimestest on sääste ja 39 protsenti ei säästa üldse. Kolmandikul on sääste kõigest kolme kuu töötasu ulatuses.

Säästuraha kasvatamisega kipub probleemiks olema just see, et ei teata, kust alustada vajalike kärbete tegemist. Kui te oma kulutusi aktiivselt ei jälgi, siis loomulikult on säästlike harjumuste juurutamine üsnagi keeruline. Õnneks on tänapäeva äpimaailm üsnagi lai ja lahenduse leiab igale maitsele. Telefonirakendused pakuvad kulutamispäeviku võimalust ning osa saab võtta ka eelarvega seotud väljakutsetest.

Eneseareng

Millegi uue õppimine ei pea tingimata igav olema. 21. sajandi õpilaste õnneks on palju rakendusi, mis muudavad uute oskuste omandamise lihtsamaks ja lõbusamaks ning aitavad traditsiooniliste õppevormide puhul tõhusamalt õppida. Alates nutikatest keeleõppe äppidest, kuni praktiliste rakenduste ja audioraamatuteni.

Kalender – abiline seatud eesmärkide jälgimiseks

Võib tunduda lihtne ja traditsiooniline meetod, kuid kui palju märkmeid ja päeva eesmärke me ausalt kalendrisse kirja paneme? Jekaterina Mishina sõnul on eesmärkide saavutamiseks kõige olulisem leida graafikus vaba aeg, olla õigel ajal õiges kohas ning hoida silm peal tähtsatel kuupäevadel. „Kõik kalendris kavandatud eesmärgid ja ülesanded koos meeldetuletustega aitavad teel püsida. On olemas spetsiaalseid kalendri äppe erinevate sündmuste ja olukordade jälgimiseks, kuid tavaline, igasse nutitelefoni sisseehitatud kalender tuleb alati kasuks,“ ütles Mishina.

Julgustame inimesi oma lugusid jagama

Ehk oled sinagi ületanud mõne suurema väljakutse alustades kõigest ühe uusaasta lubadusega. Huawei üleskutse “Kõige võimsam lugu oled sina ise” julgustab inimesi jagama enda inspireerivat lugu. Olgu see mõne raskuse ületamine, julge otsus elus või suur saavutus – alati on keegi, keda sinu kogemus julgustab järgmist sammu tegema. Eesmärk on innustada inimesi enda unistustest mitte loobuma, isegi kui seistakse silmitsi psühholoogiliste, füüsiliste või sotsiaalsete väljakutsetega.

Enda inspireeriva loo saab esitada projekti veebilehele kuni 15. jaanuarini.  Lugu jagavad inimesed saavad kutse motiveerivale veebiseminarile, milles esineb Michal Woroch – ratastoolis avastaja ja reisija, kes räägib eesmärkide saavutamisest hoolimata raskustest.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee