Sinu treener

Kolm tegevust, mis ergutavad ainevahetuse mühinal tööle 

Liigume.ee, 15. detsember 2019, 22:08
Lihastreening või kehaline töö võiks olla osa sinu päevarutiinist.Foto: PantherMedia/Scanpix
Ainevahetust annab alati parandada. Väljaanne Hyvä Terveys kirjeldab kolme tegevust, mis ergutavad ainevahetuse mühinal tööle.

1. Maga piisavalt

Unepuudus aeglustab ainevahetust. Stressihormoon kortisool soodustab rasva kogunemist just vöökohale, mis on tervisele eriti kahjulik. Unepuudus suurendab ka näljatunnet, sest n-ö küllastumishormooni tootmine väheneb, aga näljatunnet tekitava hormooni tootmine suureneb. Peale selle häirib unepuudus ka insuliini normaalset eritumist.

2. Söö regulaarselt

Kindel söömise rütm hoiab ainevahetuse kiirena. Toidukordade vahed võiksid olla 3–4 tundi. Kui pidada pikemad vahed, läheb organism hoopis säästurežiimile.

Õpi tegema vahet näljatundel ja näksimisisul. Külmkappi tasub varuda näiteks porgandeid, kurki, tomateid või muud, mida võib süümepiinadeta süüa.

3. Treeni lihaseid

Mida rohkem on kehas lihaseid, seda rohkem kulutad energiat ja võid ka  rohkem süüa. Lihastreening või kehaline töö võiks olla osa sinu päevarutiinist. Ainevahetus on kiirem veel mitu tundi pärast trenni. Kalorite "järelpõletamine" võib kesta 3–24 tundi, sõltuvalt spordialast ja trenni  kestusest.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee