Liikumine ja tervis | Sinu treener

AITA END: mida teha, kui trennis hakkab paha? 

Liigume.ee, 12. detsember 2019, 19:01
Foto: PantherMedia/Scanpix
Mida teha, kui trennis läheb, asja eest teist taga, süda pahaks või hakkab pea ringi käima? Kuidas end aidata?

Halba enesetunnet ja pearinglust võib trennis põhjustada ülekoormus.Kui teed trenni liiga kaua või väga kiire pulsiga, võid südame üle koormata. Sellest annavad märku iiveldus ja nõrkustunne.

Kuidas vältida ülekoormust?

1. Kui treenid jõusaalis, tee seeriate vahel sellised pausid, et taastuks normaalne hingamine.

2. Kui valitud koormus käib üle jõu, mine häbenemata tagasi väiksemate raskuste juurde ja vali kardiomasinal madalam pingutusaste.

3. Hoia treenimise aeg mõistlik. See käib igasuguste treeningute kohta. Mõistlik on aeg kuni 1,5 tundi. Vahel teevad trennientusiastid 2–3 rühmatrenni järjest, et võtta viimast, aga see on tervisele ohtlik.

4. Mine trenni puhanuna. Keha väsib kiiremini, kui lähed trenni pärast kehvalt magatud ööd või pingelist tööpäeva. Arvesta sellega, et kurnatuna tekib ülekoormus kiiremini.

5. Ära treeni näljasena. Toit on keha kütus. Kui kütus saab otsa, lõpeb ka jaks.


Kui pea hakkab trennis ringi käima, suhtu sellesse tõsiselt:

- lõpeta trenn,
- istu või lama jahedas, kuni enesetunne paraneb,
- joo vett või kergelt magustatud spordijooki.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee