Sinu treener

Kuus nutikat trenninippi 

Liigume.ee, 2. september 2020, 22:16
Foto: PantherMedia/Scanpix
Ei mingit enda piinamist ega imedieete! Kui oma igapäevaelus pead silmas neid kuut nutikat nippi, oled teinud juba mitu sammu parema vormi suunas.

Liigu!  Ei pea kogu aeg end trennis hulluks rassima. Inimesed, kes end pidevalt liigutavad – sirutavad käsi-jalgu, kõnnivad ringi –, põletavad ka rohkem kaloreid, kirjutab Harper´s Bazaar. Nii et kui telefon heliseb, ära jää istuma, vaid sammu rääkides toast tuppa.

Liiguta rauda. Jõutreening on parim moodus kiiresti kaloreid põletada. Pool kilo lihast põletab kuni üheksa korda rohkem kaloreid kui pool kilo rasva. Jõutrenn tõstab puhkeoleku ainevahetuse määra – kalorite arvu, mis sa niisama istudes põletad. Lisaks töötab pärast jõutrenni ainevahetus ligi kaks tundi täistuuridel. Kui sul aega napib, tee lihtsaid harjutusi – kükke, väljaasteid, pingiletõuse, kätekõverdusi, istessetõuse –, kõiki järjest kümme korda. Harper’s Bazaar. 

Kruti trenn ägedamaks. Kindel moodus ainevahetuse ergutamiseks on intervalltrenn. Uuringud on näidanud, et intensiivne intervalltreening põletab rohkem rasva kui ühesuguse tempoga aeroobne trenn. Piisab juba sellest, kui teed tavalise sörkjooksu vahele 30sekundilisi sprindisööste või paned sammutrenažööri iga viie minuti tagant minutiks ülesmäerežiimile. Kui sul on aega vaid kümneminutiliseks jalutuskäiguks, tee iga kolme minuti tagant 30sekundiline kiirendus.

Jaga trenn juppideks. Püüa jagada treening kaheks 20minutiliseks jupiks. Kuna tund või kaks pärast iga trenni töötab ainevahetus kiiremini, põletad rohkem kaloreid, kui treenid kaks korda päevas. Kui aega napib, piisab ka viieminutilisest reipast jalutuskäigust. Kui saad iga tunni aja tagant selliseid sööste teha – kas või omaenda kodus ringi tammudes –, põletad iga päev 200–300 lisakalorit.

Leia uus spordiala. Oled igapäevasele kiirkõnnile või sörgile truu? Tea, et mida rohkem sa mingit tegevust harrastad, seda rohkem keha sellega kohaneb. Tagajärg: põletad vähem kaloreid. Niisiis hakka vahelduseks tegelema sellise spordialaga, mis rakendab teisi lihaseid ning kiirendab ainevahetust.

Treeni PMS minema. Austraalia teadlased on leidnud, et menstruatsioonieelsel perioodil treenides on võimalik rohkem kaalus alla võtta kui tsükli teistes järkudes, sest östrogeeni ja progesterooni abil põletab organism 30% rohkem rasva.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee