Sinu treener

Viis põhjust, miks mehed võiksid joogat harrastama hakata 

Liigume.ee, 26. november 2019, 01:13
Foto: PantherMedia/Scanpix
Jooga pole tingimata just kõige intensiivsem trenn ning seetõttu ei kipu mehed seda massiliselt harrastama. Kuid asjata - lisaks mugavustsoonist väljatulekule on sellel treeningviisil meestele veel mitmeid häid mõjusid. Mõned neist toob välja Men’s Health.

1. See võib parandada su seksuaalelu

Jooga võib ravida enneaegse seemnepurske probleemi. India teadlased võtsid luubi alla enneaegse purske murega mehed, osad neist pandi kolmeks kuuks joogat tegema ja osadele anti vastavaid ravimeid. Selgus, et kõik joogaharrastajad raporteerisid ajastuse paranemist. Ravimitarvitajatest kinnitas seda 82%.

2011. aastal väljaandes Journal of Sexual Medicine ilmunud uuringu kohaselt paraneb 12 nädalat joogat harrastanud meestel üleüldine seksuaalne funktsioneerimine: näiteks kirglikkus, rahuldustunne, sooritus, kontroll seemnepurske üle ja orgasm.  

Uuringu autorite hinnangul on põhjuseks kombinatsioon erinevatest jooga kasuteguritest: see tugevdab vaagnalihaseid, parandab tuju ja vähendab ärevust.

2. See muudab sind tööl produktiivsemaks

Centers for Disease Control and Prevention (USA haiguste kontrolli ja ennetamise keskus) korraldas uuringu, milles osales 85 000 tööinimest. Leiti, et selliseid vaimsel teadlikkusel põhinevad harrastused nagu jooga parandavad tööalast heaolu ja vähendavad selliseid produktiivsuse alaseid probleeme nagu läbipõlemine.

3. Sa saad stressist üle

Jooga mõjutab stressiga toimetulekut. Leitud on, et see toimub rakutasandil: uuringute käigus on avastatud, et jooga vähendab kindlate põletikku tekitavate geenide aktiveerumist ja nood kipuvad seda tegema just stressi puhul.

4. Sul on parem uni

2013. aasta uuring näitas, et eeskätt vanematel joogaharrastajatel on vähem unehäireid ja neil kulub magamajäämiseks vähem aega. Lisaks on neil seeläbi vähem vajadust unerohtusid tarvitada. Ka on une kvaliteet joogavabade inimestega võrreldes parem.

Oma rolli võivad siin lisaks jooga pakutavale vaimsele ja füüsilisele pingutusele mängida ka hingamisharjutused: need tugevdavad hingamisteede lihaseid ja vähendavad nii und rikkuvaid seisundeid nagu norskamine ja uneapnoe.

5. Paranevad liikuvus ja rüht

Su liigesed ja lihased sageli kanged ja valusad? Põhjus: istud liiga palju ja teed päevast päeva samu liigutusi. Ka võib rolli mängida viis, kuidas sa raskusi tõstad. Jooga aitab neid efekte leevendada. Uuringute teatel kogevad kaheksa nädalat joogat teinud mehed vähem kangust alaseljas ja jalakõõlustes ning suuremat õlgade paindlikkust.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee