Liikumine ja tervis | Sinu treener

Millised on kuiva näonaha põhjused? (3)

Toimetas Silja Paavle, 18. november 2019, 20:25
Foto: PantherMedia/Scanpix
Külmade talveilmade saabudes satub meie näonahk taas turmtule alla. Kütmise tulemusel tekkinud sooja ja külma õhu vaheldumine põhjustab naha all olevate veresoonte ahenemist ja laienemist, mis võib viia isegi nende lõhkemiseni ning avalduda tõsiste ärrituste või punetustena nahal. 

Ella Beauté salongi kosmeetiku Inga Raa sõnul ei ole kuiv nahk aga alati tingitud ilmast, vaid võib anda märku ka erinevatest kroonilistest haigustest. Pikka aega kimbutava kuiva naha puhul võiks alati konsulteerida nahaarsti või kosmeetikuga, kuid on olemas ka mõned nõksud, mille abil kuivale nahale leevendust pakkuda.

Õiged nahahooldustooted

Kõige olulisem on talvisel ajal soodustada lipiidide sünteesi ja hoida naha niiskustasakaalu, mis tekitab keskkonnast tingitud teguritele tugeva kaitsebarjääri. Pidevalt kuivas õhus viibides tekib nahas dehüdratsioon, mille puhul tuleb igapäevasesse meigikotti lisada niisutavaid kreeme, mis toimivad nö janukustutajana. Kui aga nahk on juba külmast talvest või sügisest väsinud, soovitan kasutada pigem toitvaid kreeme, mis niisutavad ja parandavad nahka üheaegselt.

Maagiliseks eliksiiriks on ka hüaluroonhappe seerum, mis seob ja säilitab vett kehas ning annab sellele vajalikku niisutust kohe ja kiirelt. Sealjuures on oluline aga pidevalt vedelikke tarbida, vastasel juhul hakkab hüaluroonhape võtma nahast ise vett ning tekkida võivad peened kuivusekortsud.

Väldi liigset näo pesemist

Kuigi näo puhastamine ja pesemine on nahahoolduse A ja O, võiks seda teha vaid kaks korda päevas, hommikul ja õhtul. Pea meeles, et kraanivesi eemaldab näonahalt loomuliku rasu ja niiskuse ning sellega liialdamine muudab naha kuivaks ning kiirendab ka kortsude tekkimist. Kasuta näo pesemisel alati selleks mõeldud vahendeid, kas näopesugeeli- või vahtu. Kuiva ja tundliku naha puhul soovitan pigem kasutada näopiima ja alkoholivaba näovett. Mitte mingil juhul ära pese nägu tavalise seebiga, mis kuivatab nahka veel enamgi. Peale veega näo pesemist on vaja nahka toniseerida rahustava toimega toonikuga, mis toimib nahal samuti janukustutajana.

Reguleeri õhuniiskust toas

Kasuta õhuniiskuse parandamiseks mõeldud seadmeid. Siseõhu suhtelise niiskuse tase võiks jääda 40-60 protsendi vahele. Talvisel ajal, kui radiaatorid ja teised kütteallikad töötavad maksimumvõimsusel, võib niiskuse tase langeda teinekord alla 10 protsendi. Kuiv õhk mõjub laastavalt meie nahale, muutes selle kuivaks ja ketendavaks. Samuti nõrgendab kuiv tubane õhk immuunsüsteemi ning tekitab seeläbi soodsa pinnase viirusnakkuste levikuks. Talvisel ajal soovitan tööle minnes paar akent lahti jätta ning lasta korteril korralikult tuulduda. Parimaks abimeheks nii kodus kui kontoris on aga õhuniisutid ja -puhastid, mis aitavad reguleerida niiskuse taset vastavalt ümbritsevale keskkonnale. 

Värske ja tasakaalustatud toitumine

Meie välimus peegeldab alati meie sisemist tervist. Rasvane ja süsivesikuterikas toidulaud võib jätta oma jälje ka sinu näonahale. Katsu hoida oma toitumine värske ja tervislikuna. Kõige rohkem söö värvilisi puu- ja juurvilju, mis annavad organismile vajalikke vitamiine ja mineraalaineid. Samuti kiudaineterikkaid pähkleid ja seemneid ning kasulikke oomega-3 rasvhappeid, mida leiab rasvasest kalast ja taimeõlidest. Sigaretid ja alkohol vähendavad kapillaaride elastsust ning muudavad naha vastuvõtlikumaks kõikidele välistele teguritele, mistõttu võiks üle vaadata ka oma tervislikud eluviisid. 

Ära unusta ka vee joomist ja igapäevaseid vitamiine

Vesi hoiab naha klaarina, turgutab ainevahetust ning on elulise tähtsusega organite funktsioneerimisel. Mitmekülgselt toituva täiskasvanu võiks lisaks juua kaks kuni kolm klaasi vett, janu korral rohkem. Eelista alati ilma lisatud suhkru- ja magusaineteta vett. Pärast treeningut või suurema higistamise korral joo mineraalvett, mis aitab taastada organismi soolade varud. Kuna organism pole võimeline toidust kõiki kasulikke toitaineid kätte saama, võiks talvisel ajal naha heaolu silmas pidades võtta lisaks D-vitamiini ja oomega-3 rasvhappeid, samuti A-, B- ja E-vitamiini ning foolhapet.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee