Seeniorsport | Sinu treener

Liikumissoovitused eakatele 

Liigume.ee, 17. november 2019, 20:20
Foto: PantherMedia/Scanpix
Eesti liikumissoovituste järgi on eakatel soovitatav: 

1. Liikuda igal nädalal keskmise intensiivsusega vähemalt 150 minutit või kõrge intensiivsusega vähemalt 75 minutit või leida võrdväärne kombinatsioon keskmise ja kõrge intensiivsusega tegevustest 

• Soovitatav on nädalane koormus jagada ühtlaselt, näiteks: viiel päeval nädalas mõõduka koormusega (keskmise intensiivsusega) vähemalt 30 minutit või kolmel päeval nädalas kõrge intensiivsusega vähemalt 25 minutit 

• Vajaliku liikumishulga võib koguda vähemalt 10-minutiliste järjepanu kestvate tegevustena 

• Igasugune liikumine tuleb tervisele kasuks ka siis, kui liikumisvõime on piiratud 

• Mida ühtlasemalt on liikumine nädala peale ära jaotatud, seda parem tervisele 

2. Treenida lihaseid kaks või rohkem korda nädalas 

3. Teha tasakaaluharjutusi kolm või rohkem korda nädalas 

4. Säilitada liigesliikuvus ja lihaselastsus venitusharjutustega 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee