Liikumine ja tervis | Sinu treener

Ohhoo! Kiirem kõnd mõjub tervisele tõhusamalt 

Liigume.ee, 16. oktoober 2019, 18:05
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kõndimine on tervisele kasulik igal juhul. Kuid peaksid valima tempot, kui soovid värske õhu nautimise asemel ka südant treenida.

BuenaVida kirjutab, et oluline pole mitte ainult kõndida 10 000 sammu päevas, vaid jälgida ka kõndimise tempot. Kiirkõnni harrastamine võib pikendada eluiga. See annab elule aastaid juurde.

Soovitatav kiirus on 5 kuni 7 km tunnis ehk 1 kilomeetri läbimiseks võiks kuluda 8,5 kuni 12 minutit. Kiiruse valik sõltub igaühe füüsilisest vormist: sportlikumad võivad valida kohe kiirema tempo kui istuva eluviisiga inimesed.

Vali selline kiirus, et tunned, kuidas pulss tõuseb, kuid suudad kaaslasega veel rääkida, ilma et peaksid juttu katkestama. Kõnni kiiresti, aga nii, et sa veel ei jookse. Kel on pulsikell, saab jälgida, et pulss oleks 70-80% lubatud maksimumpulsist.

Kiire kõnd parandab aeroobset võimekust, aitab korras hoida vererõhku ja vähendab südame-veresoonkonna haiguste ohtu. Kiire kõnd aitab langetada kaalu, tugevdada luid ja ennetada luuhõrenemist, samuti tugevdada liigeseid ja organismi vastupanuvõimet.

Arvatakse, et füüsiline aktiivsus vähendab ka riski haigestuda närvisüsteemi haigustesse, näiteks 70-80 aastastel, kes on jäänud füüsiliselt aktiivseks, on 40% väiksem risk haigestuda Alzheimeri tõppe. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee