Toitumine | Sinu treener

KIIREMALT VORMI: viis toitu, mis utsitavad ainevahetust tõhusamalt tööle 

Liigume.ee, 13. oktoober 2019, 17:05
Kapsas soodustab söögiisu pidurdava hormooni tootmistFoto: PantherMedia/Scanpix
Energiat napib ja ülekaal kipub piinama? Viimane aeg on ainevahetusel hoogu anda!

Bild der Frau soovitab selleks esmalt juua piisavalt, sest kui organism saab piisavalt vedelikku, suudab see ka rasvu põletada. Kuid lisaks võiks igapäevaselt oma menüüsse lisada järgmised viis toitu.

Linnuliha aitab rasvu põletada. Et keha suudaks lihaseid kasvatada, peab ta rasvad ära põletama. Kalkun- ja kanaliha soodustavad rasvapõletust, sest on ise äärmiselt rasvavaesed.

* Kapsas soodustab söögiisu pidurdava hormooni tootmist. Kapsad on eriti head just praegu, sest on kiudaineterikkad ning tänu suurele seedimatute kiudainete sisaldusele soodustavad need soolestiku tegevust, aeglustavad lihtsate süsivesikute imendumist ja hoiavad veresuhkru taseme stabiilsena. Tulemuseks paneb organism vähem varusid tallele ning toodab ka söögiisu pidurdavat hormooni leptiini.

* Seened annavad energiat. Seened on väga head B-vitamiiniallikad ja annavad kehale seetõttu ohtralt energiat.

* Läätsed aitavad hapnikku transportida. Suur väsimus võib olla märk rauapuudusest – see mikroelement on oluline hapniku transportija kopsust ajusse ja lihastesse. 100 grammi kuivatatud läätsi sisaldavad aga koguni 8 milligrammi rauda.

* Kohupiim on hea kaltsiumiallikas. Kui kehas on piisavalt kaltsiumi, suudab keha ka rasvadega paremini toime tulla. Tegelikult on head kaltsiumiallikad kõik piimatooted.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee