Uudised

ÄRA PAANITSE: lihastesse kogunenud piimhape pole sugugi halb (2)

Liigume.ee, 11. oktoober 2019, 17:09
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui lihased pärast treeningut valutavad, on selge - hapnikku napib ning piimhape on hakanud kogunema. Värske uuringu kohaselt pole see aga sugugi halb.

Kui seni on arvatud, et piimhape muudab lihased väsinuks ja nõrgaks, siis nüüd leitakse, et see hoopis aitab lihaste väsimise vastu ning piimhappe olemasolul on võimalik tõhusamalt pingutada, kirjutab väljaanne iForm.

Sellisele tulemusele jõuti Taanis Århusi ülikoolis kaitstud doktoritöös. Selle kaitsnud dr De Paoli väidab, et piimhape ei muuda lihaste ajju saadetavaid signaale kuidagi nõrgemaks ning nii on treening igati efektiivne.

Et piimhappe tekkest kasu lõigata, soovitab ta enne tavapärast treeningut teha kaks kuni neli äkkspurti. Nende raskustastet pead timmima: ühest küljest peaksid olema need nii rasked, et lihased piimhapet toodaksid, teisalt ei tohiks need mõjutada su jõudlust edasisel treeningul. 

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee