Liikumine ja tervis | Sinu treener

Teadlased: füüsiline aktiivsus aitab vaimset tervist hoida 

Liigume.ee, 15. september 2019, 16:05
Foto: PantherMedia/Scanpix
Teadlased leiavad üha rohkemates uuringutes, et füüsiline aktiivsus aitab vaimset tervist hoida, samuti ka depressiooni ning teisi vaimseid häireid ravida.

Teadlased väidavad seda toetudes 49 uuringule, milles osales 266 939 inimest, kirjutab Medical News Today. 

Leiti, et regulaarne treenimine vähendab depressiooni tekkeriski lausa 17% ning lisaks leevendab see olemasoleva depressiooni sümptomeid. Neid andmeid ei saa kohaldada kõigi depressioonihaigete kohta, kuid mingit kasu liikumisest leiti kõigile selle häirega kimpus olijail. Depressioonis olevatel inimestel on reeglina treenimisega keeruline alustada, kuid algatuseks piisab ka 5-10 minuti pikkustest sessioonidest.

Lisaks leiti, et kehvas füüsilises vormis olevatel inimestel on risk depressiooni haigestuda 47% suurem võrreldes heas vormis olevate inimestega. Teadlaste sõnul valitseb kindel reegel seosel: mida rohkem trenni inimene teeb, seda parem on ta vaimne tervis.

Treeningu mõju vaimsele tervisele seletavad teadlased sellega, et see vähendab kehas põletike tekkeriski, kaitseb aju ning toetab ka rakkude uuendamist. Ka on treeningust kasu südamehaiguste ja diabeedi ennetamisel, une parandamisel ning vererõhu alandamisel. Ning parem füüsiline tervis hoiab kindlasti ka vaimu tervena. Lisaks soodustab enda liigutamine ajus õnnehormoonide vabanemist.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee