Sinu treener

Kuus nõksu, mis aitavad jooksmisel saada su lemmiktreeninguks (2)

Liigume.ee, 2. september 2019, 17:19
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kehalise kasvatuse tundides sundimise peale jooksmine on paljudel nii ebameeldiv mälestus, et kuidagi ei kipu jooksma. Kuid Hello Healthy kirjutab, et tasapisi harjutades on võimalik sellest üle saada ning jooksmisest võib saada ka kõige suurema jooksupõlguri lemmikala.

Kuidas, loe siit.

* Ära muretse, et oled algaja. See on täiesti normaalne, et esimene kord jooksma minnes ei suuda sa isegi ühte kilomeetrit ühe jutiga jooksta. Ole hoopis uhke enda üle, et sa proovisid - kuskilt peab ju alustama. 

* Ära kiirusta. Kui soovid, et jooksmine sulle meeldiks, ära tee seda aja peale. Püüa joosta nii, et samal ajal saaksid ilma hingeldamata rääkida. Kui jooksed aeglaselt, püsib hingamine korras ja ka lihased ei anna endast niipea märku.

* Sea väikeseid eesmärke. Näiteks, alusta jooksutreeninguid nii, et esialgu jooksed kahe elektriposti vahe. Ja siis juba kolme ja nii edasi. Väikeste eesmärkide seadmine annab ka eduelamuse ning see omakorda toob naudingu tehtavast.

* Ära pelga olla üksi. Jooksurajal ei käi keegi sulle pinda - sa saad seda aega kasutada iseendale oma mõtete mõtlemiseks. Päris mõnus on tegelikult oma argiprobleemidest pooleks tunniks eemale tõmbuda ja enda jaoks midagi head teha.

* Leia sõber. Kui sa tõesti üksi treenida ei suuda, leia sõber, kes sinuga koos treeniks. Üksteist julgustades saate treeninguks indu, rääkimata sellest, et rahuliku jooksmise kõrvale on võimalik kõik maailma asjad selgeks rääkida.

* Kuula muusikat. Püüa leida muusikapalasid, mille löögisagedus jääb minutis 120 - 140 vahele - teadlaste sõnul innustab just sellise tempoga muusika liikuma ning aitab mõtted ebameeldivast pingutusest eemale. Koonda oma lemmikpalad varakult listi!

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee