Sinu treener

37 lihtsat võimalust, kuidas pekid kiiremini põlema saada (7)

Liigume.ee, 25. august 2019, 20:13
20 minutit sangpommide tõstmist põletab sama palju kaloreid kui kuue minuti pikkune jooks.Foto: PantherMedia/Scanpix
Kuidas kodus, jõusaalis ja argiaskeldustes saavutada head vormi või hoida lihtsalt lisakilodel tekkimast?

Veebiportaal Health tutvustab 37 lihtsat võimalust.

Jõusaalis

1. Jooksupisik. Inimesed, kes jooksevad vähemalt neli tundi nädalas põletavad rohkem kaloreid kui olesklejad, seda isegi siis, kui nad parasjagu ei jookse, selgus Yale'i ülikooli uuringust.

2. Alusta intensiivselt. Rasvu aitab põletada see, kui alustad intensiivsemast treeningust ja liigud siis rahulikuma poole.

3. Kõvasti ja kiiresti. Kui su südame tempo jääb 80 protsendi juurde 40 minuti jooksul, saab sinu ainevahetus "laksu", mis kestab suisa 19 tundi. Niisamuti aitab kiire aeroobne trenn 75 protsenti efektiivsemalt rasvu põletada kui aeglasem ja higisem trenn.

4. Tõsta hantleid. Aeglaselt. Rohkem muskleid tähendab ka paremat ainevahetust. Tugevuse treenimine aitab põletada suuremaid rasvapiirkondi, kuid mida aeglasemalt seda teed, seda efektiivsemalt rasvad põlevad.

5. Kiirenda. Rahune. Tempode vaheldumine treeningu ajal mõjub rasvadele paremini kui ühtlane kiirus.

6. Kaalus juurde. Raskusvestid või jalgade ja käte jaoks mõeldud lisaraskused aitavad kõndimise ajal kaloreid põletada kaheksa protsenti rohkem.

7. Pleierisse kiired laulud. Ära kuula jooksmise või kõndimise ajal klassikalist muusikat, kui tahad kaalus alla võtta. Pane pleierisse tempokamad lood, kuna need aitavad sul kiiremini joosta-kõndida.

8. Sangpomm. Nad ei aita üksnes muskleid ehitada. 20 minutit sangpommide tõstmist põletab sama palju kaloreid kui kuue minuti pikkune jooks.

9. Hoia indu. 80 minutit treeningut nädalas ennetab kõhukese teket ja tagab parema vormi.

10. Käimiskepid. Nende kasutamisel põletad ühe käigu jooksul 20 protsenti enam kaloreid.

11. Enne tõsta. Tugevustreening enne kardiotreeningut aitab põletada enam kaloreid kui kardio üksi. Kui kahe treeningu vahele pausi ei jäta, suureneb ka lihasmassi ehitamise tõenäosus.

12. Lisa raskusi. Kui treenid kergemate raskustega, võta vahele paar suuremat raskust ning treeni siis kergematega edasi.

13. Proovi aroomiteraapiat. Chicago uurimiskeskuse kohaselt põletasid rohkem kaloreid need, kes hingasid sisse maasika- ja popkornilõhnalisi aure.

14. Poksi! Poksimise jaoks ei pea enam kodustki väljuma – kel on olemas Wii, saab endale alla laadida poksimismängu, mis põletab arvestava hulga kaloreid.

15. Löö! Jalgpalli mängimine ei põleta üksnes rohkem rasva kui jooksmine, vaid on ka põnevam.

26. Ole vormis. End liigutavate inimeste ainevahetus on kordi kiirem kui niisama laisklejatel.

Köögis

17. Proteiin. Söö proteiinirikast hommikusööki ja lõunat, kuna see aitab sul põletada rohkem rasva kui vähese proteiinisisaldusega söök.

18. Roheline tee. See aitab kiirendada sinu ainevahetust, kui jood seda viis tassi päevas. Üle ei tasuks teega siiski pingutada.

19. Omlett. Kaks muna hommikusöögiks aitab dieedi ajal kaalu hoida ja on tervislikum kui kaks kuklit.

20. 1200 kalorit. Ürita süüa päevas rohkem kui antud arv kaloreid, kuna vastasel juhul läheb keha säästurežiimile ja hakkab kõhukest tekitama.

21. Kalorid taas. Dieeti pidades ära lõika järsult kalorite hulka, vaid vähenda seda sammhaaval.

22. Näksi neid. Mandlid, kirsid, jogurt, greip, täisteratooted ja vürtsikad toidud aitavad su ainevahetust samuti veidi kiirendada.

23. Õige kütus. Müsli ja virsikuid sisaldav hommikusöök on sulle kasulikum kui vahvlid või võileib ning annab päevaks rohkem energiat.

24. Mõtle, enne kui jood. Magusjoogid ja alkohol sisaldavad rohkesti tühje kaloreid. Lisaks aeglustab näiteks viin ka sinu ainevahetust.

25. Söö! Naised, kes peavad söögikordades suuremaid vahesid, on enamasti kaalukamad kui need, kes regulaarselt nosivad.

26. Söö nagu kreeklane. Söö salatit, kus ei ole küllastunud rasvu. Häid näiteid saad kreeklaste köögist.

27. Ära õgi. Keha ei suuda korraga väga suurte toidukogustega hakkama saada, nii et ühe einekorra ajal katsu mitte üle 600 kalori süüa.

28. Asenda mahl. Õunamahla asemel õuna järele sirutamine on parem nii kalorsuse kui ainevahetuse ergutamise mõttes.

Muutused elus

29. Vitamiinid. C- ja D-vitamiinid võivad aidata sul paremini rasvu põletada. Päevas tuleks siiski tarbida mitte enam kui 400-500 mg C-vitamiini ning 800 mg D-vitamiini.

30. Kõnni rohkem (teksades). Teadlaste sõnul aitab teksade kandmine kummalisel moel rohkem rasva põletada. Tööl ära istu pidevalt laua taga, vaid kõnni vahepeal ringi. Kolleegidele meili saatmise asemel ürita nendega ise rääkima minna.

31. Kalamaksaõli. 6 grammi kalamaksaõli päevas aitab samuti ainevahetust kiirendada.

32. Tööta päevapoole. Päeval tööde tegemine ja tegutsemine pärsib meeletut söögiisu ja hoiab isu kontrolli all.

33. Loobu telekast. Või vähenda selle vaatamist poole võrra ja leia teine tegevus. See aitab rohkem kaloreid põletada, sest liigud siis ju rohkem.

34. Kujutle. Mõttemänguks sobib, kui kujutled end tegemas mingit harjutust. See aitab teadlaste sõnul minimaalsel määral seda lihasgruppi treenida.

35. Söö väiksemaid portsjone. Enne magamaminekut katsu mitte süüa, kuna vastasel juhul ei pruugi uni tulla ning ööseks aeglustub ainevahetus niikuinii, mistõttu ei saa keha nii kergesti hakkama.

36. Hüppa! Alusta hommikuid väikese hüppega, keksimisega või liikuvate harjutustega. See annab kehale vajaliku energia.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee