Sinu spordiala | Sinu treener

JOOKSMINE VÕTAB VÕHMALE? Pea silmas neid viit asja (2)

Liigume.ee, 23. august 2019, 14:28
Foto: PantherMedia/Scanpix
Jooksmine peaks pärast treeningut andma energiat. Mida aga teha, kui see võtab hingetuks ning pärast jooksmist ei jaksa midagi teha? Runtastic annab nõu.

Söö enne treeningut. Kui sul pole kulutamiseks energiat, ei saagi sa end pärast trenni hästi tunda. Seepärast jälgi, et sööksid pool tundi kuni tund enne treeningut süsivesikuid - näiteks söö üks banaan.

Treeningu ajal kuula keha. Kui keset jooksmist hakkab pistma või tekib nõrkus, siis tähendab see, et keha vajab pisukest pausi. Aeglusta tempot ja luba kehale puhkust.

Turguta end kofeiiniga. Kofeiinist on pärast treeningut kasu - teadlaste kinnitusel vähendab see lihaste valulikkust ning sellest võib olla abi ka pärast treeningut tabava jõuatuse ennetuseks.

Mine külma duši alla. Külma veega karastamine stimuleerib verevoolu ja vähendab lihaste valulikkust. See aga annab energiat.

Pärast jooksmist tee veel trenni. Aga ära mine jooksma, vaid näiteks venita end või harrasta joogat - kerge liigutamine aitab kehal sooritusega paremini kohaneda.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee