Toitumine | Sinu treener

PIIMHAPE LIHASTES: kuidas sellest vabaneda? 

Liigume.ee, 14. august 2019, 21:29
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui pingutad trenniga üle, võib lihastesse kogunevad piimhappe tõttu pärast trenni olla lihased mitu päeva valusad ja takistada ka argieluaskeldusi.

Healthline kirjutab, et piimhappest vabanemise protsessi on targalt tegutsedes võimalik kiirendada ning annab selleks mõned soovitused.

* Joo korralikult. Joo nii enne kui pärast trenni, samuti selle ajal. See aitab piimhappe kogunemist lihastesse vältida ning soodustab selle väljutamist uriiniga. Soovitatav on juua kaheksa klaasi vett ühe päeva jooksul.

* Anna aega puhkuseks. Kahe trenni vahele peab jääma ka aega puhkuseks - siis jõuab keha lihastesse kogunenud piimhappe ära lagundada. Üsna mõistlik oleks nädalas teha endale üks trennivaba päev.

* Õpi hingama. Hingamisharjutustega sina peal olevad sportlased on piimhappe kuhjumisest põhjustatud lihasvaludega harvem kimpus. Õpi treeningu ajal korralikult hingama, samuti tee eraldi hingamistreeninguid.

Tee soojendus – ja venitusharjutusi enne ja pärast trenni. Kuluta neile vähemalt paar minutit. Venitamine paneb vereringe tööle, suurendab painduvust ja leevendab pingeid, samuti toob see lihastesse rohkem hapnikku. See aga aitab kaasa piimhappest vabanemisel.

Tarvita magneesiumi. See mineraalaine aitab lihaste valulikkust ja ka lihaskrampe vältida. 

* Joo apelsinimahla. Klaasitäie apelsinimahla lisamine treeningule eelnevasse rutiini võib tulla kasuks piimhappe taseme langetamisel – seda kõrge C-vitamiini ja foolhappe sisalduse tõttu. Parim on mõistagi naturaalne apelsinimahl, millele pole lisatud täiendavalt suhkruid.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee