Sinu treener

Raskuste tõstmine aitab seljavalu leevendada 

Liigume.ee, 7. august 2019, 15:34
Foto: PantherMedia/Scanpix
Vastupidiselt levinud arvamusele, et seljavaluga ei tohiks raskusi tõsta, kinnitavad teadlased, et seda tehes on võimalik valu hoopis leevendada. 

Suur osa täiskasvanuist kannatab alaseljavalusid. Nende ennetamiseks soovitatakse regulaarset füüsilist koormust, mis tugevdab seljakorsetti. Kui selg juba valutab, soovitatakse reeglina raskuste tõstmisest hoiduda. Kuid asjata, kirjutab Independent.

Nimelt viisid teadlased läbi uuringu, kus seljavalu kurtnud sõudjad pidid tavapäraselt tegelema suurte koormustega, samamoodi korduvalt end painutama ja kehapöördeid tegema. Ilmnes, et enamikul katsealustest möödus valu kiiresti.

Lisaks leiti, et sõudjate selgadega ei juhtunud midagi, kui nad tõmbasid aere kumeras olekus. Vägagi levinud soovituse kohaselt tuleks raskuste tõstmistel kõverdada põlvi ja hoida selg sirge.

Siiski panevad teadlased südamele, et need tulemused ei pruugi treenimata lihaste olemasolul paika pidada. Sestap on vägagi päevakohane julgustada inimesi treenima ja nii oma lihaseid ka raskuste tõstmiseks ette valmistama.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee