Liikumine ja tervis | Sinu treener

Kas trenn võib seedimisele liiga teha? 

Liigume.ee, 12. juuli 2019, 12:59
Foto: PantherMedia/Scanpix
Väljaanne Alimentary Pharmacology & Therapeutics avaldas uurimuse, mis räägib treeningust põhjustatud seedeprobleemide sündroomist. Millal võib treening seedimisele liiga teha?

Esiteks ei ole põhjust liigseks paanikaks: mõõdukas treening on seedetraktile kindlasti hea ning aitab seedimiseks kasulikke mikroobe. Eriti hea on kerge kuni mõõdukas trenn neile, kes kannatavad ärritunud soole sündroomi käes.

Ent nagu teadlased avastasid, kui trenn läheb liiga intensiivseks või kestab liiga kaua, tõuseb ka risk oma seedetraktile viga teha. Treeningu ajal seedimine aeglustub ning tekib puhituse või iiveldustunde oht. Liigintensiivne trenn võib lausa põhjustada lekkiva soole sündroomi. Teadlased rõhutavad, et kogemus siinkohal ei loe - ka tõeline trenniguru võib oma seedimisele liiga teha.

Mida siis teadlased trennifanattidele soovitavad? Esiteks peab nii enne trenni kui harjutuste tegemise ajal korralikult vett või spordijooki jooma. Samuti ei maksa kõva trenni teha antibiootikumikuuri ajal, sest antibiootikumid mõjutavad soole mikrofloorat. Ka peab iga inimene tunnetama oma keha ja oma võimete piire, võimalusel konsulteerima spetsialistiga.

Seega ei pea sa kindlasti trennist loobuma, su keha tänab sind füüsilise aktiivsuse eest. Oma seedeelundkonna tervise nimel ära aga liiale mine.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee