Liikumine ja tervis | Sinu treener

Kuidas kergelt tõbisena end säästes trenni teha? (1)

Liigume.ee, 21. juuli 2019, 14:42
Foto: PantherMedia/Scanpix
Vahel tuleb peale see tunne, et päris haige nagu pole veel, aga kergelt tõbine olemine hakkab peale tulema. Kuid ennast liigutada tahaks ikka. Ajakiri GQ kirjutab soovitustest neile, kes ei tahaksid trenni teha, aga tunnevad, et jaks ja tervis pole päris tippvormis.

Austraalia teadlaste rühm uuris teemat ning leidis üllatavalt lihtsa lahenduse, kuidas oma immuunsüsteemi trenni ajal turgutada: süsivesikud. Süsivesikuterikka spordijoogi joomine, kui tunned, et mingi haigus võib ligi olla, võib su trennikogemust parandada ja su immuunsüsteemi trenni ajal turgutada. Nagu ikka, tasub viletsa enesetunde ajal üle vaadata ka oma toitumine. Selles võiks olla rohkem köögivilju, täisteratooteid ja pähkleid.

Lihtne ja lollikindel meetod on ka koormuse vähendamine. Jäta mõni higistama ja südant kloppima ajav rühmatrenn vahele ja käi parem pilateses või mõnes muus rahuliku tempoga trennis. Kui tunned ennast tervemalt, ära hüppa kohe tagasi oma tavapärasesse režiimi, vaid tõsta harjutuste taset ja kestvust järk-järgult. Jälgi ja usalda oma enesetunnet ja ära unusta, et kui oled juba nohuse ninaga ja köhid, siis oled ka teistele spordisõpradele ohtlik.

Karm treening tähendab seda, et sinu keha immuunsus, mis on pingest, mida ta äsja läbi elas, pisut nõrgenenud. Selle pärast on oluline jõusaalis vahepeal korraks puhata ning pärast trenni teha lõdvestavaid ja rahulikke harjutusi. Ning kui sa oled jõusaalis paratsetamoolilaksu all ja nuuskad iga harjutuse järel nina tühjaks, siis tõesti – mine parem koju.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee