Sinu treener

TREENER ANNAB NÕU: mida peaks teadma välitreeningutest? 

Silja Paavle, 1. juuli 2019, 14:09
Hiljuti toimunud tasuta välitrennis näitasid harjutusi ette ansambel Öed ja Artjom Savitski.Foto: Mona Porila
Mida õues treenides silmas pidada, räägib spordiklubi Reval-Sport treener Siim Kelner, kes hiljaaegu juhendas tasuta välitrenni ühes Ödede ja Artjom Savitskiga.

„Tuli mõte proovida natuke teistsugust keskkonda ja motiveerida ka inimesi väljastpoolt spordiklubi end liigutama. Välitrenni uudsusefaktor võib süstida lisaindu trennis pingutamiseks,“ meenutab Siim Kelner hiljutist näidisvälitreeningut ning räägib, mida õues treenides silmas pidada.

Välitrenni saab teha igal ajal. Ilmanäitajad, mille korral õuest tuppa kolida, sõltuvad treeningust ja treenijast. Kui on väga intensiivne treening, võib madalama treenitusega inimene kergemini üle kuumeneda. Lõõmav kuumus soodustab seda kiiremini. Parim soovitus on jälgida keha võimekust end jahutada ja treeningu iseloomu.

Hiljuti toimunud tasuta välitrennis näitasid harjutusi ette ansambel Öed ja Artjom Savitski.Foto: Mona Porila

Välitrenni pikkus on individuaalne. See oleneb treenitusastmest, vanusest, kehakaalust jne. Koormus peab olema sobiv. Mida intensiivsem treening, seda lühem ka see on. Samas kepikõndi või rahulikult sörkida saab üle tunni aja,“ kostab Kelner.

Välitrenni inventar võib olla piiratud, sest suuri kange iga kord välja ei vea. Kui treeningtund oskuslikult üles ehitada, saab sellest hoolimata edukalt kogu keha läbi treenitud. Ka väikese abivahendi, näiteks kummilindi kasutamine annab palju võimalusi juurde. Vahendeid pole palju vaja, kuid nende olemasolul saab juurde lisada palju.

Välitrenn rohkem kaloreid kulutada ei pruugi. Loeb see, kui palju keha kasutada, olgu see siis väljas või sees.

Hiljuti toimunud tasuta välitrennis näitasid harjutusi ette ansambel Öed ja Artjom Savitski.Foto: Mona Porila

Väljas treenides ei ole toidulisandeid otseselt vaja. Sõltub, milline on treening. Toidulisandid tulgu mängu alles siis, kui nende järgi on reaalne vajadus. Ehk siis kui treeningkoormus on äärmiselt suur teatud eesmärgi pärast. Või kui mingil põhjusel on tavatoidust toitainete saamine raskendatud, tihtipeale jällegi suurte treeningkoormuste tõttu. Enamik selle pärast kindlasti muretsema ei pea,“ räägib Kelner, kelle kinnitusel jätkuvad ka Reval-Spordi suvised tasuta välitreeningud.

Treeneri kokkuvõte neile, kes väljas treenida ihkavad:

* Kasuta ära ilusad ilmad ja liiguta end ka väljas.

* Väljas treenimine pakub teistsugust keskkonda ja mõjub uudsena. Uudsusefaktor võib süstida lisaindu trennis pingutamiseks.

* Välitrenni pikkus on individuaalne. Jälgi, et koormus oleks just sulle sobiv.

* Väljas trenni tehes jälgi keha võimekust end jahutada.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee