Sinu treener

Treener: pikema aja vältel madalal koormusel treenides saavutab paremaid tulemusi 

Silja Paavle, 30. juuni 2019, 15:43
Kaalu langetamiseks sobivad liikuvad treeningud, sõudeergomeetril treenimine on üks neist.Foto: LAURA OKS
Et paljud tänapäeva ametitest on istuvad ning inimesed kasutavad üha enam ühest kohast teise liikumiseks auto või ühistranspordi abi, on enda liigutama sundimine terve püsimise nimel üha olulisem. 

Terase spordiklubi treener Andres Rästas annab nõu, kuidas leida liigutamiseks motivatsiooni ning milline treening on hea kaalulangetajale.

Kui inimene ei ole varem treeningsaalis käinud, milline on sobilik varustus, mille inimene endale võiks muretseda?

Riiete pärast pole küll väga palju vaja muretseda. Mugavad tossud, T-särk, püksid ja ongi valmis. Peaasi, et tunned end mugavalt. Soovi korral võib spordikindaid ka kasutada, näiteks jalgrattakindaid. Need teevad trenni meeldivamaks ja hügieenilisemaks.

Kui kaua võiks üks treeningkord kesta?

Treeningu kestvus sõltub täiesti sellest, millised on eesmärgid. Rasvapõletus madalal koormusel võib kesta 60-90 minutit. Väga intensiivse jõutreeninguga võib piisata ka 20 minutist. Kõik oleneb sellest, et mida ja kuidas. Kui alustatakse enda treenimisega, on ka 30-60 minutit  paras aeg enda korralikuks ära väsitamiseks.

Millised on head treeningud inimesele, kelle eesmärk on kaalu langetada?

Kaalu langetamiseks sobivad liikuvad treeningud, näiteks jooksmine, jalgrattaga sõitmine või sõudeergomeetril treenimine. Rasva põletamiseks ja kaalu alandamiseks ei pea intensiivsus olema kõrge. Madal koormus pikema aja vältel kaotab kilosid tõhusamalt.

Palun jagage inimestele paar head nippi, kuidas leida motivatsiooni trenni tulemiseks?

Kõige suurem väljakutse ongi see esimene samm, et trenni üldse jõuda. On aga tehtud palju ka uuringuid ja katseid, et leida viise, kuidas inimesi motiveerida.

Üheks kõige lihtsamaks on muuta oma keskkonda, et sa ei peaks ennast sundima. Näiteks liitu spordiklubiga, mis jääb sinu kodu ja töökoha vahele. On palju suurem tõenäosus, et sa lähed ka sinna end treenima, kui spordiklubi niikuinii tee peale jääb.

Teine väga efektiivne, kuid kulukas variant on leida endale personaaltreener. Siis on sul inimene, kes spetsiaalselt ootab sind ja tegeleb ainult sinuga valitud ajal. Peale selle, jõuad kiiremini ka oma eesmärkideni, sest sul on keegi, kes aitab, motiveerib ja parandab.

Eelmise punkti odavam variant on trennikaaslane. Sõber, tuttav või pereliige, kellega sul on mõnus niisamagi koos olla. Kahekesi trenni teha on alati lõbusam, kui üksi!

Kui tähtis on inimese elus pidevas liikumises olemine?

Tänapäeva elu arenenud riikides on suhteliselt mugavaks muutunud. Füüsiliselt ei pea palju pingutama, et kuhugi jõuda, sest ühistransport ja autod teevad töö meie eest ära. Enamus töökohti ei nõua pidevat liikumist, seega on selle kohustuse enda kanda võtmine vajalik. Vajalik, et püsida terve ja ilus ka aastate pärast.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee