Liikumine ja tervis | Sinu treener

Ohhoo! Jõutreening aitab vaimset tervist hoida 

Liigume.ee, 12. juuni 2019, 17:39
Foto: PantherMedia/Scanpix
Igaüks teab, et jõutreening tugevdab lihaseid. Uue uuringu järgi aitab see aga ka vaimset tervist hoida.

Iirimaa Limericki ülikooli teadlased väidavad pärast 33 kliinilise uuringu läbitöötamist, et jõutreeningust võib olla kasu depressioonisümptomite vähendamisel, vahendab Time. 33 uuringus vaadeldi ligi 2000 inimese tervisenäitajaid.

Lihastreening aitas vähendada depressiooniilminguid nagu kehv tuju, huvipuudus ja väärtusetuse tunne sõltumata treenija soost, vanusest, üldisest tervisest ja konkreetsetest jõusaali harjutustest.

Teadlased soovitavad treeningud hoida siiski vaheldusrikkad ning kaks korda nädalas teha 8-10 eri harjutust 8-12 kordusega.

Treeningu mõju depressioonile seletatakse sellega, et treening suurendab kehas verevoolu ning sealhulgas paraneb ka verevool ajju. Selle tulemusel võivad ajus toimuda ka positiivsed keemilised muutused. Sestap väidavad teadlased, et jõutreening koos depressiooniraviga on vaimse tervise parandamiseks igati paslik.

Varasemad uuringud on näidanud, et ajule mõjuvad hästi ka kardiotrenn ning jooga.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee