Liikumine ja tervis | Sinu treener

Kolm sportlikku tegevust, mis kahjustavad liigeseid (2)

Liigume.ee, 10. juuni 2019, 19:25
Kui võtad ette selliseid poose, milleks su keha tegelikkuses valmis pole, riskid võimalusega kahjustada liigeseid.Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui vanasti peeti liigesehaiguseid ennekõike vanade inimeste hödaks, siis nüüd kurdavad liigesevalusid ka järjest nooremad inimesed. Selle põhjuseks on igapäevased tegevused, mis järjekindlalt liigestele liiga teevad.

Veebiportaal Prevention toob välja kolm tegevust, millega peaksid piiri pidama.

1. Jooksmine. Kui sa ainult jooksed, on su treeningud ilmselgelt tasakaalustamata ning see võib ajapikku põhjustada liigeste kulumist. Traumade korral on asi veel hullem. Ning kõik see soodustab artriidi teket. Mõistlik oleks treenida nii, et töös oleksid erinevad lihased, ka need, mis jooksmise ajal muidu vaiki püsivad.

2. Lihaste mitte venitamine. Liigeste tervise võti on hea tasakaal jõu ja paindlikkuse vahel ning lisaks treenimisele tähendab see, et su igapäevategevuste hulka peaks kuuluma ka venitamine.

3. Keerulised joogapoosid. Intensiivsed treeningud ja jooksmine pole ainsad võimalused liigeseid vigastada, ka jooga ja pilates kätkevad endas tõsist ohtu. Seda eriti juhul, kui võtad ette selliseid poose, milleks su keha tegelikkuses valmis pole.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee