Sinu treener

Kuidas end vähese vaevaga vormi saada? Siit leiad kasulikud nipid! 

Liigume.ee, 31. mai 2019, 18:04
Trimmi triikides kõhtu. Tõmba naba selgroo poole, muutes kõhu nii väikseks kui võimalik. Hoia asendit 10 sekundit. Korda nii tihti, kui suudad.Foto: PantherMedia/Scanpix
Enese vormiajamine ei pruugi ilmtingimata tähendada halastamatut näljutamist ja maratonidel jooksmist. On olemas terve rida kavalaid nippe, ka lihtsalt tugitoolis istudes tegutsemiseks, mis aitavad figuuri võimalikult vähese jõupingutusega trimmida.

Näiteks lugu Inglismaalt, kus Harvardi ülikooli teadlased ütlesid ühele hotellikoristajate rühmale, et nende töö on ühtlasi trenni eest, teisele seda ei öeldud. Tulemuseks oli see, et nelja nädalaga võtsid esimese rühma liikmed kaalus kilo alla ja nende vererõhk langes 10 pügalat. See on ilmselge kinnitus, et tervisliku seisu parandamine ei tähenda vaid saalis või jooksurajal rassimist! Igal juhul on Daily Mirror reastanud mõned kavalad füüsilised ja vaimsed nipid, mille abil saavutad saledama ja tervema keha.

Nipid trenni

* Treeni ajavahemikus kella 16–19. Liverpooli teadlased leidsid, et treening tundub siis kergem. Järelikult töötad tublimalt.

* Roni ülesmäge. Seadista kõnnitrenažöör 1–2% ülesmäge. Vahe pole suur, kuid süda hakkab kiiremini tööle ja jalatagalihased näevad rohkem vaeva.

* Püüa tagurpidi kõndida. Kuna astud väiksemaid samme, põletad 25% rohkem kaloreid ja süda peksab 47% kiiremini.

* Erguta end. Sportlased pingutavad teadlaste sõnul 12% kõvemini, kui nad on end ülesandele häälestanud. Kujuta vaimusilmas ette, kuidas sa selle lõpule viid – keskendu sellistele detailidele nagu unelmate aeg, vahemaa või kaal. Ning siis tegutse selle nimel.

Nipid tööle

* Mine jalgsi tööle. Niisama lonkimise asemel loe samme. Kui astud 20 sekundiga 40 sammu, turgutad tervist; 50 sammu astudes parandad juba füüsilist vormi.

* Pane tööriided seljakotti. Mida suuremat koormat kannad, seda rohkem kaloreid kõndides põletad.

* Ära sõida liftiga. Kui ronid iga päev 5–6 korda kaks minutit korraga trepist üles-alla, paraneb su füüsiline vorm vaid kahe kuuga 17%. Parima tulemuse saad, kui üles ronides jätad ühe astme vahele – see trimmib reisi ja tuharaid.

* Seisa võimalikult tihti. Rääkides päevas kaks tundi telefoniga, põletad 38 lisakalorit, kui pead oma jutuajamisi seistes.

* Pane lihased istumise ajal tööle. Piisab sellest, kui pingutad seitsme sekundi jooksul lihast, mis trimmimist vajab, ja puhkad siis seitse sekundit. Tee seda kolm-neli korda päevas, kus sa ka poleks.

Nipid koju

* Korista kodu ühe raksuga ära. Uurimustest on selgunud, et enamik meist teeb majapidamistöid minutipikkuste tegutsemispahvakutena. Aga kui järjest ära teha 8–10 ülesannet, lähevad need kirja minitrenni eest.

* Pane koristamise ajal muusika mängima. Vali muusika sunnib meid usinamalt töötama, nii et kõik läheb kiiremini ja pingsamalt.

* Vii lapsed jalutama. Lapsekäru lükkamine lisab südamele koormust – mõistagi on eriti tõhus seda lume sees teha.

* Pinguta teevett keetes tuharaid ja tõuse kikivarvule. USA ekspertide sõnul mõjub kumbki harjutus 50 korda tehtuna nagu väike jalutuskäik.

* Trimmi triikides kõhtu. Kas teadsid, et kõhulihaste pingutamine on tegelikult tõhusam kui istessetõusud, sest see hõlmab suuremat arvu lihaseid? Tõmba naba selgroo poole, muutes kõhu nii väikseks kui võimalik. Hoia asendit 10 sekundit. Korda nii tihti, kui suudad.

Nipid tugitooli

* Joo rohelist teed. Roheline tee koguses, mis täiskasvanud inimese puhul võrdub nelja tassiga päevas, parandas katsealuste hiirte füüsilist suutlikkust 10 nädalaga kuni 24%. Kui rohelise tee maitse ei meeldi, lisa sellele sidrunit.

* Vaata telerist sporti või komöödiaid. USA teadlased avastasid, et spordi vaatamisel vallanduvad lihaseid salendavad ja ainevahetust kiirendavad hormoonid. Naer seevastu paneb südame 20% kiiremini tööle ning põletab kuni 40 kalorit.

* Tee reklaamipausi ajal trenni. Kui vaatad igal õhtul kolm tundi telerit, tee iga reklaamipausi ajal lihtsaid kükke, väljaasteid ja istessetõuse. Ning kui see tundub liiga koormav, siis lihtsalt mõtle treenimisest. USAs Clevelandi kliinikus paluti katsealustel tudengitel viiel nädalapäeval 15 minutit korraga kujutleda, kuidas nad sõrme liigutavad. 12 nädala järel olid vaimusilmas treenitud lihased 35% tugevamad kui enne!

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee