Sinu spordiala | Sinu treener

RATTARALLIKS VALMIS: kuidas treenida nädal enne rattarallit? 

Liigume.ee, 16. mai 2019, 22:43
Tartu Rattaralli 2018  Aldo Luud
26. mail pedaalitakse juba 38. korda Ida-Euroopa suurimal maanteerattaüritusel Tartu Rattaralli. Suure rattapeo ootuses annab Tartu Maraton soovitusi, kuidas selleks valmistudes treenida.

Kes on võtnud endale eesmärgi rattaralli läbida, siis kindlasti kehtivad siin sõnad: mida rohkem rattaga sõitnud oled, seda mugavamalt rallipäeval tunned. Kuu-poolteist enne rattarallit ei ole liiga hilja alustada, aga sel juhuks võiks vähemalt 2–3 korda nädalas ratta välja ajada.

Kui eesmärk on rattaralli lühem distants (56 km) ja tegu pigem alustava ratturiga, siis esialgu võib nädala sees piirduda 20–30 km pikkuste trennidega ja nädalavahetusel teha siis üks pikem sõit (lühemale distantsile tulijad nt 40, pikemale 70–80 km).

Nädal enne rattarallit soovitame proovida ka kilometraažilt võistlusdistantsi lähistele jäävat sõitu. Ehk siis 124 km distantsile tulijatele 100–110 km ning 56 km distantsil startijatele 50–60 km. Nimetatud soovitused annavad võistluspäevaks julgema ja parema enesetunde ning selge see, et enesekindlus aitab paremate emotsioonide saamisele kaasa.

Sõidukiirusest. Alustada tuleb rahuliku sõiduga. Pulss peaks jääma aeroobsesse tsooni (125–145 lööki minutis on OK) ehk et rattur võiks saada kõrvalsõitjaga kenasti rääkida. Kindlasti soovitame alguses sõita jõu poolest suure varuga. Esimesed 2–3 nädalat ei ole eesmärk vürtsitada trenne spurtidega, vaid koguda baaskilometraaži ja hakata end ratta peal hästi tundma. Kui juba 300–400 km on sõidetud, siis võib nt tõusudel pulssi kõrgemaks ajada ja proovida näiteks intervalltreeningut: intensiivselt-rahulikult-intensiivselt-rahulikult.

Rattaralliks valmistumisel on oluline leida võimalusi ka sõiduks grupis, eriti kui eesmärk on tulla rattaralli pikemale distantsile. Soovitame trennis võimalusel kogenumatelt omandada grupisõidu algtõdesid ja tunnetada, kui suur on vahe sõita üksi, grupis või grupi ees. 

PS! Infot Eestis toimuvate grupitrennide kohta leiad tartumaraton.ee veebilehelt Tartu Rattaralli alt või Facebooki grupist „RATTATRENNID / AVATUD ÜHISTREENINGUD“.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee