Sinu spordiala | Sinu treener

Kümme soovitust maastikujooksuks 

Toimetas Silja Paavle, 2. mai 2019, 15:02
Foto: PantherMedia/Scanpix
Maastikul jooksmine on asfaldimõõtmisest oluliselt emotsionaalsem, kuid seejuures tuleks arvestada ka maastikujooksu eripäraga.  Marathon100 veebikülg annab 10 lihtsat soovitust, mida maastikujooksu puhul arvesse võtta.

  1. Lihased saavad teistmoodi koormust

Kui oled seni treeninud linnatänavatel võib maastikul jooksmine tunduda väsitav.  Jalgealune pind on ebatasane, head tõuget on raskem saada, aeg-ajalt vajub jalg pehmesse pinnasesse.  Maastikul joostes on jalalihaste töö erinev.  Need kohad, mis pole varem samasugust koormust saanud, väsivadki kergemini.  Ent – ülekoormusvigastuste oht väheneb, kuna samm varieerub maastikul rohkem ning pehme pinnas ei põruta sama palju, kui asfalt.

  1. Jookse aeglasemalt

Isegi lihtsal maastikul joostes kipub pulss harjumuspärast tempot hoides kõrgemaks minema.  Energiakulu on suurem, mistõttu tulebki oma jooksukiirust vähendada.  Vastasel juhul on jalad enne finišit väsinud ning jaks otsas.  Kui lähed maastikujooksu võistlusele, näiteks Tartu Maastikumaratonile, jäta rekordmõtted koju.  Rekordeid joostakse asfaldil mitte maastikul.

  1. Jälgi hoolikalt rada

Maastikul joostes kipume aegajalt loodust nautima jääma unustades ära jooksurajal valitsevad ohud.  Maa seest välja turritavad juurikad ja kivid tekivad rajale alati ootamatult.  Seetõttu jälgi hoolikalt jooksurada, et õigel ajal märgata võimalikke rajal paiknevaid takistusi, millega arvestama pead.  

  1. Kõrgem samm

Kui teed kõik oma jooksutreeningud linnatänavatel, kohaneb ka sinu jooksutehnika sileda asfaldiga – samm on madal ja ökonoomne.  Maastikule sama jooksutehnikaga minna ei saa – kui tahad kukkumisest hoiduda, hoia ka samm kõrgem.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee