Liikumine ja tervis | Sinu treener

Viis asja, mis aitavad treeningjärgset lihasvalu leevendada 

Liigume.ee, 24. mai 2019, 14:45
Foto: PantherMedia/Scanpix
Trenniga üle pingutades võib lihasvalu kimbutada mitu päeva. Mida teha?

1. Jahuta end aegamisi. Ära lõpeta trenni paugupealt, vaid aegamisi. Teadlased leidsid 2018. aastal tehtud uuringus, et jooksjad, kes lõpetasid treeningu järjest tempot kahandades, olid suutelised järgmisel korral rohkem jooksma, kirjutab Men´s health. Teadlaste arvates võib asi olla sellest, et tasapisi trenni lõpetamine parandab verevarustust, mistap tekib vähem lihaseid valutama panevat piimhapet.

2. Söö seeni. Seened sisaldavad põletikuvastaseid aineid ning nedest võib lihasvalu vähendamisel abi olla.

3. Joo kirsimahla. 2010. aastal viidi nimelt läbi uuring, et neid pikka maad läbinud jooksjaid, kes jõid kaheksa päeva järjest kirsimahla, kimbutas lihasvalu harvem. Kirsid sisaldavad nimelt mitmeid häid antioksüdante ja põletikuvastaseid aineid.

4. Lase end masseerida. Massaaž vähendab valu märgatavalt, samuti soodustab kõikvõimalikest ülepingutustest taastumist.

5. Mine külma vanni. Külm vesi nimelt ahendab veresooni, see aga soodustab paistetuse ning sellega kaasneva lihasvalu vähenemist.

Samal teemal

11. oktoober 2019, 08:00
MIDA TEEB KOHV SU KEHAGA? 9 head ja halba toimet, mida peaksid teadma
13. aprill 2019, 17:10
Mida end venitades silmas pidada?

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee