Sinu treener

ÄRA NII TEE: viis levinud viga, mida kiputakse pärast jooksmist tegema (1)

Liigume.ee, 19. aprill 2019, 15:25
Foto: PantherMedia/Scanpix
Joostes treenimine tähendab, et lisaks treeningule nõuab tähelepanu ka treeningjärgne taastumine. Millised on viis levinud viga, mida kiputakse pärast jooksmist tegema?

Liiga järsk trenni lõpp. Pärast jooksmist ei tohi kohe diivanile variseda, tuletab meelde blogi Runtastic, vaid treening tuleb lõpetada järk-järgult. Selleks hakka viimasel viiel trenniminutil vaikselt jooksutempot vähendama ja siis venita end.

Ei joo piisavalt. Keha suudab toimida siis, kui jood piisavalt, et taastada higistamisega kaotatud vedelikuvarusid. Piisav joomine aitab treeningu käigus kogunenud piimhapet kehast välja saada, samuti kehaste hapnikuvarusid taastada.

Ei anna kehale energiat. Iga treening kulutab energiat ja põletab kaloreid. See tähendab aga, et pärast treeningut tuleb energiavarud taastada. Ka siis, kui jooksed kaalu kaotamise eesmärgil.

Valimatu õgimine. Trenni tegemine ei tähenda samas seda, et võid pärast treeningut mida iganes suust sisse toppida. Treeningust taastumisele aitab kaasa vaid kvaliteetne toit.

Ebapiisav puhkus. Et keha suudaks koormusele vastu panna, peab ta pingutuse vahepeal puhkama. Maga vähemalt seitse-kaheksa tundi, kui see ei õnnestu, võta appi lõunauinakud. Pidev magamatus suurendab vigastuste tekkimise ohtu.

Samal teemal

17. aprill 2019, 13:12
Kolm lihtsat asja, mis aitavad trenni tehes rohkem kaloreid põletada
31. märts 2019, 22:50
Mida teha, kui jooksmine võtab võhmale?
27. märts 2019, 16:31
Jooksurajad meelitavad: kas hoiad keha joostes õigesti?
27. märts 2019, 15:16
Neli viga, mida teevad kõik algajad jooksjad

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee