Venitusharjutused | Sinu treener

Mida end venitades silmas pidada? 

Liigume.ee, 13. aprill 2019, 17:10
 PantherMedia/Scanpix
Igaüks teab, et venitusharjutused aitavad parandada nii lihaste vormi kui ka vähendada trennijärgset lihasvalu. Mida venitades alati silmas pidada, selgitab portaal Health.

* Enne treeningut tee ettevalmistavaid venitusi. Venitused jagunevad teadupoolest kaheks: ühed on staatilised, mille ajal keha ja venitatavat lihast hoitakse paigal, teised dünaamilised, kus venitust ei hoita pikalt paigal. Enne trenni sobivad ennekõike kerged liigutused ja dünaamilised venitused, näiteks jalatõsted ja õlaringid. Viimased valmistavad lihased tööks ette ning tõstavad keha temperatuuri. Seepärast nimetatakse enne treeningut venitamist ka sooja tegemiseks.

* Enne trenni hoidu staatilistest venitustest. Pärast trenni ära hoia end aga tagasi, sest staatilised venitused taastavad lihase pikkust ja aitavad kehal maha jahtuda. Iga trenni lõpus võiks venitamiseks aega planeerida viis kuni kümme minutit.

* Soojendusvenitusi tee targalt. Suur osa vigastustest kipub juhtuma soojenduse ajal kasutatud vale venitustehnika tõttu.

* Enneta lihasvalu staatiliste venitustega. Venitamine aitab lihasvalu ennetada, eriti staatilised venitused pärast lihastrenni.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee