Liikumine ja tervis | Sinu treener

Kaltsium ja magneesium: kuidas on neid õige tarbida? 

Liigume.ee, 6. aprill 2019, 12:22
 PantherMedia/Scanpix
Kas kaltsiumi ei tohiks ilma magneesiumita võtta, sest kaltsium ei taha hästi imenduma ning lupjab veresooni? Kas D-vitamiini ja kaltsiumi peab kindlasti koos tarbima? Kuidas nende kolme mineraaliga peaks toimetama?

Proviisor Liivi Allikas räägib sellest portaalis Kodus: "Inimese organism pole võimeline ise kaltsiumi tootma. Et säilitada eluks vajalikku kaltsiumi taset, peame seda saama piisavas koguses toidust. Puudu jääva kaltsiumi võtab organism luudest, kaltsiumivaegus aga põhjustab luuhõrenemist.

Kaltsiumi omastamiseks vajab organism D-vitamiini. Kaltsiumi paremaks imendumiseks on soovitatav päevadoos jagada kaheks: maksimaalne ühekordne annus on 500 mg.

Apteegis on saadaval mitmesuguseid kaltsiumipreparaate. Valida on kaltsium koos D-vitamiiniga või ilma. D-vitamiini pole vaja kaltsiumile lisaks võtta, kui tarvitada samal ajal kala- või kalamaksaõli.

Kaltsiumi on tõesti soovitatav kasutada koos magneesiumiga, sest ilma magneesiumi tasakaalustava mõjuta võib kaltsium tekitada veresoonte kokkutõmbumist, vererõhu tõusu ja põhjustada peavalu. Kui arst on määranud sissevõtmiseks kaltsiumi kaks korda päevas, siis on see väga sobiv. Õhtusele kaltsiumi annusele võib lisada magneesiumitableti. Magneesium on  jalakrampide vastu ning soovitatav ongi võtta magneesiumitablett õhtul, sest kõige sagedamini vaevavad jalakrambid inimesi öösiti."

Pikemalt loe portaalist Kodus.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee