Liigume.ee

Jooksurajad meelitavad: kas hoiad keha joostes õigesti? (2)

Liigume.ee, 27. märts 2019, 16:31
Foto: Pexels
Kuigi jooksmine tundub imelihtne, võib ka seda harrastades kehale liiga teha. Mida kehahoiu juures silmas pidada, tuletab meelde portaal Prevention.

1. Pea püsti! Kuigi pea rinnal liikumine võib tunduda lõõgastav, ei tohi selles asendis väga kaua olla - selgroog saab sedaviisi liialt suure koormuse ning kaelavalud lihtsad tulema. Kui hoiad pea püsti, on sul kergem hingata ja ka rüht ilusam.

2. Õlad sirgu. Hoia õlad puusadega ühel joonel ning loomulikus asendis. Nii väldid pea- ja kaelavalusid ning avaldad ka alaseljale väiksemat survet.

3. Käed liikugu vaid ette-taha. Sulle võib ju tunduda, et käsi küljelt-küljele liigutades saad jooksmisel hoogu juurde, kuid tegelikkuses võtab see sult liigselt energiat ja väsitab lihaseid.

4. Ära hoia käsi rusikas! Kui hoiad käsi rusikas, on su käed ja õlad pinges ning valud kergelt tulema. Kujuta joostes ette, et sul on midagi käes ja sedaviisi kujutledes edasi lippagi - pihk osaliselt avatuna.

5. Tõmba naba selgroo vastu. Kui võtad kõhulihased appi, hoiad alakeha stabiilsena ja säästad end alaselja valudest.

6. Maandu jala keskosale. Kui maandud kannale, saavad pahkluud ja põlved paratamatult suure koormuse. Jalgade säästmiseks on parim maanduda jala keskosale, seejärel rulluda varvastele ja end uueks sammuks maast lahti tõuhata. Püüa maanduda pehmelt!

Samal teemal

27. märts 2019, 15:16
Neli viga, mida teevad kõik algajad jooksjad
24. märts 2019, 07:22
Jooksutreener annab nõu: kuidas õige tempo valida ja vigastusi vältida!
19. märts 2019, 19:24
Põlved haiged? Kuluta kaloreid neid treeninguid appi võttes!
8. märts 2019, 20:01
LIHTNE: üheksa võimalust enda liigutamiseks ja vormishoidmiseks

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee