Liikumine ja tervis | Sinu treener

Neli viisi, kuidas end laiskusepäevadel trenni tegema utsitada 

Liigume.ee, 9. märts 2019, 17:40
Isegi uuringud on näidanud, et kui sul on mõni sõber, kellega koos trennis käid, siis utsitab tema olemasolu sind rohkem liigutama ja harvemini diivanile jääma. PantherMedia/Scanpix
Kõik on kogenud, et kuidas vahel eelistaks trenni minemise asemel diivanil lamamist. Kui aga trenn on ühel korral vahele jäetud, siis on seda järgmine kord veelgi lihtsam teha – ja nii võibki ühest vedelemajäämisest saada alguse allakäiguspiraal. Men’s Health pakub välja neli viisi, kuidas end laiskusepäevadel trenni tegema motiveerida.

Meenuta endale, miks sa trenni teed

Kui sa pole veel endalt küsinud, miks sa trenni teed, siis küsi. Ilma hea põhjenduseta on natuke liiga lihtne õigustada ühe või paari korra vahelejätmist. Põhjendus peaks olema mõõdetav ja saavutatav, „tahan vormi saada“ on natuke ebamäärane.

Mõned head põhjendused on „vähem stressi“ ja „parem seks“. Trennitegemise õigustus peaks olema piisavalt võimas, et kestma jääda.

Võta sõber kampa

Isegi uuringud on näidanud, et kui sul on mõni sõber, kellega koos trennis käid, siis utsitab tema olemasolu sind rohkem liigutama ja harvemini diivanile jääma.

Vaheta eesmärki

Jah, ülal just soovitati, et leia endale eesmärk ja jää selle juurde. Ka siinkohal ei soovitata iga kord eesmärki vahetada, kui motivatsioon on langenud – aga mõnikord on värskendus omal kohal. Sõltumata spetsiifilisest eesmärgist, on peamine eesmärk ju pikemas perspektiivis tervisliku treeningrežiimi abil toonuses püsida, eksole?

Kui su eesmärk hakkab mingil hetkel tunduma sundiv, siis miks mitte seda muuta. Värskus aitab motiveerituna püsida.

Ole sotsiaalmeedia osas valiv

Võid küll arvata, et sõprade trennipostituste vaatamine Instagramis motiveerib sind jõusaali minema, aga uuringud näitavad, et see võib olla lõks – ja need postitused pigem purustavad su enesehinnangu.

Just kaalumuredega inimesed on selliste postituste osas haavatavad: eriti, kui nad näevad nende edusamme, kes on samasuguses vormis. Kui võrdleme end inimestega, kellega suhestume, siis leiame sageli endas puudujääke. Pigem tasub motiveerida ja inspireerida end selliste inimeste sotsiaalmeediapostitustega, kes on paremas vormis.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee