Liigume.ee

Jõutrenn: suuremad raskused või rohkem kordusi? 

Liigume.ee, 8. märts 2019, 18:44
 PantherMedia/Scanpix
Jõusaalis käies tekib varem või hiljem küsimus: kas treenida suuremate raskustega või hoopis suurendada korduste arvu?

Õige vastus on kuskil seal kahe variandi vahel, kirjutab Greatist ja toob välja ühe või teise viisi plussid ja miinused rõhutades, et kui su eesmärgiks on lihtsalt üldiselt tugevamaks saada ja oma keha vormida, siis vali üks või teine neist. 

Samal teemal

* Suuremad raskused. Kuigi suuremate raskustega tehakse vähem kordusi, tõstab see siiski tugevust ja parandab sooritusvõimet. Kuid sedasi treenides võib kindlalt suunduda punkti, kust enam edasi minna ei saa. Sest võib juhtuda, et sa jõuad olukorda, kus uusi raskusi enam lisada pole võimalik, sest suuremad raskused suurendavad vigastuste tekkimise riski.

* Rohkem kordusi aitab samuti sooritusvõimet parandada. Eriti lihaste vastupidavust. Lisaks mõjub suuremate raskuste tõstmine ka pärast treeningut, mistõttu sobib see hästi kaalulangetuseks. Et sa endale ühetaolisi liigutusi tehes liiga ei teeks, püüa jälgida, et tehnika oleks korrektne - nii on oht end vigastada väiksem.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee