Sinu spordiala | Sinu treener

Neli viga, mida teevad kõik algajad jooksjad 

Liigume.ee, 12. märts 2019, 15:16
 PantherMedia/Scanpix
Jooksmine on tõhus viis enda treenimiseks ja vormis hoidmiseks, mis on kättesaadav kõigile. Kui sa pole jooksmisega seni sinasõbraks saanud, ole ettevaatlik - algajad kipuvad tegema hulga vigu.

Et mõistlikum on õppida teiste, kui iseenda vigadest, vaata, millistest algajate vigadest soovitab hoiduda Cosmopolitan.

Samal teemal

* Liig kiire tempo. Sa pead meeles pidada, et sa ei saa kohe lipata nagu aastaid jooksmist harrastanud tervisesportlane. Hoia tempo pigem aeglane kui kiire ning tempo ühesugune terve jooksmise aja. Kasulik nipp on alguses ka näiteks 10 minutit joosta ja teine samapalju kõndida.

* Rämpstoidu söömine. Kui jooksed enda vormis hoidmiseks, ära unusta, et kulutatud kalorite arv tuleneb treeningu intensiivsusest ning ka su enda keha omapärast. Tervislik toitumine peaks igatahes vormi juurde kuuluma ning pärast jooksmist ära premeeri end rämpstoiduga. See lihtsalt rikub kogu su pingutuse.

* Kehvade jalatsite kandmine. On täiesti arusaadav, et esialgu ei taha sa väga hinnalistesse jooksuriietesse investeerida. Küll aga peaksid kohe ostma endale korralikud jooksujalanõud. Ilma nendeta ei tunne sa jooksmisest mõnu ning võid kahjustada ka oma tervist.

* Puhkuse eiramine. Sa pead meeles pidama, et treenimine on oluline, kuid puhkus samuti - keha lihtsalt vajab aega taastumiseks. Kui tunned end väsinud ja kurnatuna, oled ilmselgelt üle treeninud.

PÄEVATOIMETAJA

online@ohtuleht.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee