Liikumine ja tervis | Sinu treener

Kergest trennist on raseduse ajal kehale vaid kasu 

Liigume.ee, 6. märts 2019, 14:05
Foto: PantherMedia/Scanpix
Paljude muude asjade kõrval on raseduse ajal suureks küsimuseks seegi, kui palju füüsiliselt aktiivne olla nii, et see ei end ega sündivat last ohustaks. Spetsialistid kinnitavad, et mõistlikul hulgal võib treenimisest raseduse ajal kasu olla.

Ameerika ämmaemandate ja günekoloogide kolledži väitel võiksid naised, kellel pole just meditsiinilisi vastunäidustusi, teha nädalas mitmel päeval 20 kuni 30 minutit kergeid aeroobikaharjutusi, kirjutab NPR. Piisavalt, et ennast liikuma saada, kuid mitte nii intensiivselt, et enam vestlust pidada ei saa, seisab soovituses. Kes ei julge sellega riskida, võib trenni vahetada ka jalutuskäikude või kerge jooga vastu.

Mõõdukas füüsiline aktiivsus raseduse ajal aitab kaalutõusu vastu ning väheneda võib risk, et vastsündinul tekivad hingamisraskused või et laps on liiga suur. Mõistagi on füüsiline koormus igal eluetapil hea südamele ja lihastele.

Teadlased rõhutavad, et igasugused trenniplaanid tuleks eelnevalt oma arstiga üle rääkida ning mingil juhul ei tohi millegagi liialdada. Liiga intensiivne koormus võib viia vedelikupuuduseni ja vere liikumiseni lihastesse, mitte platsentasse. Seega soovitatakse vältida treeningut, mis südamelöökide arvu tavapärasega võrreldes kahekordistaks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee