Sinu treener

Kuidas mõjub hilisõhtune trenn kehale? 

Liigume.ee, 3. märts 2019, 16:23
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kas sina tead, kuidas mõjutab hilisõhtune trenn su keha ja und? Teadlased annavad selgitust.

Hiljaaegu viidi läbi treeningu mõju unetsüklile käsitlenud uuring, mille tulemused avaldati ajakirjas Sports Medicine. Uuringu käigus ilmnes, et hilisõhtune trenn võib und parandada, vahendab Elite Daily.

Samal teemal

Nimelt leiti uuringus, et õhtuti treenijate unest moodustas keskmiselt 21% sügav uni. Need, kes õhtul trenni ei teinud, olid sügava une vaasis 19% kogu une kestusest.

Teadlased soovitavad hilisõhtuseks treeninguks leida lihtsalt iseendale parim treening. Õhtune jõusaalis rassimine ei pruugi kõigile sobida, sest muudab hoopis erksamaks. Näiteks kardiotreening tõstab kehatemperatuuri ning see tähendab, et magama jäämine võtab kauem aega. Kardiotreeningu ja magamamineku vahele soovitatakse jätta vähemalt kolm tundi. Jõusaalis rassimise ja magamamineku vahele umbes poolteist tundi.

Kuid õhtuseks ajaks on ka rahustavamaid treeninguid. Näiteks jooga - see viib pinged ja tugevdab keha samaaegselt.

Ühes on aga hilisõhtusest treeningust kindlasti kasu - see on päevastest töömõtetest vabanemiseks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee