Sinu treener

Tantsuõpetaja Berit Vill: tantsutrenn on parim stressiravim! 

Silja Paavle, 25. veebruar 2019, 14:34
Berit VillFoto: Terje Talts
"Regulaarne tantsutrenn aitab haigusi ennetada ning on parim ravim stressi vastu," kinnitab oma kogemustele tuginedes Müstika Tantsustuudio juht, koreograaf ja disainer Berit Aicha Vill.

Kuidas mõjutab tantsimine meie tervist?

Liikumine on kasulik ja väga vajalik igas vanuses. Tantsides hoiame korras nii oma vaimset kui füüsilist tervist.

Me ei käi enamasti tantsimas eesmärgiga end heas füüsilises vormis hoida, vaid teeme seda suuresti soovist saada osa millestki enamast – näiteks heast muusikast. Samuti on tantsimas käimisel suur sotsiaalne roll, tantsides suheldakse teiste sarnaste huvidega inimestega ning leitakse ka tihti uusi sõpru.

Millist tagasisidet oled selle kohta oma tantsustuudio õpilastelt saanud?

Ma kuulen oma õpilastelt pidevalt, et nad ei kujuta ettegi, et peaksid tantsust loobuma. See on saanud lihtsalt nii oluliseks osaks nende elust. Tantsimine on nagu elustiil. Ja seejuures loomulikult tervislik elustiil.

Berit VillFoto: Terje Talts

Naised, kes varem võisid olla tagasihoidlikud ja ebakindlad, saavad tantsides palju julgust juurde. Nad saavad teadlikumaks oma keha võimetest ja läbi pideva arengu toimub neis suuri muutusi, paraneb rüht ja lihased on paremas toonuses.

Inimesed on õnnelikumad ja seeläbi ka tervemad.

 Kui palju sõltub tantsustiili valik inimese vanusest?

See võib vanusest sõltuda, kuid ei pruugi. Iial ei tea, milline stiil inimesele rohkem meeldib. Seetõttu ei ole me stuudios teinud eraldi vanusegruppe.

Kuid ehk oskate siiski välja tuua, millised tantsustiilid sobivad näiteks 20, 40 ja 60 aastastele?

Kõik idamaise tantsu stiilid sobivad kõikidele vanustele. Meil on klassikaline kõhutants, kus õpime nii improvisatsiooni kui ka koreograafiaid, mis võivad olla nii aeglasemad ja romantilisemad kui ka lõbusamad ja tempokamad.

American Tribal Style kõhutants on müstiline ja ürgne ning sobib samuti igale vanusele. Selles grupis on meil näiteks kõige vanem daam üle 70.

Tribal Fusion kõhutants on natuke modernsem stiil. Kuna seal kasutatakse palju läänelikku nii alternatiiv- kui popmuusikat, siis võib-olla muusikavaliku tõttu käib seal rohkem noori ja keskealisi naisi.

Kas tantsuga saab stressist lahti, teeb tantsimine tuju heaks?

Loomulikult! Stress on muidugi tänapäeval selline sõna, mida loobitakse siia-sinna. Aga stressi vastu üks parimaid ravimeid on kahtlemata tantsutrenn.

Minu õpilased ütlevad nii, et vahel keset tööpäeva nad on juba nii väsinud, et ei kujuta ettegi, et peaks veel õhtul trenni minema, kuid mingi müstiline tõmme toob neid ikka stuudiosse. Sealses mõnusas atmosfääris unustavad nad kõik mured ja väsimuse ning keskenduvad tantsule ning on peale trenni energilisemad ja õnnelikumad kui nad oleks trenni mitte minnes.

Jah, milline veider väljend on tegelikult kõhutants, eksole? Sest loomulikult on liikumises kogu keha. Mõiste idamaine tants (araabia keeles raqs sharqi) on tantsijate seas rohkem kasutuses, kuna ei rõhuta nii väga seost kõhuga. Väljend kõhutants (ingl belly dance, pr danse du ventre) tuli kasutusele 1893. aastal, kui Ameerikas toimus Chicago maailmanäitus ning kui korraldaja, selleks et Alžeeria päritolu tantsijate etendusele rohkem publikut haarata, kuulutas nende etteaste välja kui “danse Du Ventre”. Tol ajal oli tõsiselt šokeeriv, et naised end laval ilma korsettideta nõnda julgelt väljendasid.

Kuidas mõjutab tantsuga tegelemine immuunsüsteemi tugevdamist, mis on eriti oluline külmetushaigustega võitlemisel?

Veidi see ikka mõjutab. Kuigi, eks talvel tuleb kerget külmetust ikka ette, inimesed on erineva elustiili ja immuunsüsteemiga.

Berit VillFoto: Terje Talts

Eelkõige on tantsimisel haiguste suhtes üldiselt ennetuslik roll. Kui inimene on harjunud liikuma ja trennis käima ning teab, et ta on ka vanemaks saades sinna oodatud ja teretulnud, on ka trennis lihtsam käia kümme ja kakskümmend aastat ning kauemgi. Erinevalt laialt levinud arusaamast, et tantsib ainult kõht, hõlmab idamaine tants ikkagi tervet keha.

Iga tantsutunni alguses teeme kerge soojenduse, siis tugevamat tehnikat puusadele, seljale, kätele, kaelale, kõhule, jalgadele, sirutame varbaid ja lõdvestame oma lihaseid. Lõpus on väike venitus ja ka juturing.

Kas tants annab või võtab energiat? Kas sellega on soovitatav tegeleda hommikul, päeval või õhtul?

Tantsida võib igal ajal! Hommikul, õhtul, öösel… Eriti soovitan alustada kõhutantsuga teismeliseeas, sest kõhutantsul on ka sotsiaalne õpetav roll − suhtlemine endast vanemate naistega distsiplineerib ning arendab.

Mainida võiks ka, et kõhutants valmistab väga hästi ette sünnituseks, kuid alustada võiks kindlasti vähemalt aasta enne raseduse planeerimist. Kindlasti ei ole raseduse ajal hea mingi uue trenniga alustada, välja arvatud spetsiaalsed rasedatele mõeldud treeningstiilid. Küll aga võivad juba varem tantsinud naised käia trennis kuni raseduse lõpuni välja.

Samuti aitab kõhutants hästi sünnitusest taastuda, kuna me teeme väga palju harjutusi vaagnapõhjalihastele. Mina tantsisin terve raseduse aja ja lisaks ka veel nii sünnitades kui pärast sünnitust ning tänu sellele sain väga kiiresti soovitud vormi tagasi.

Samal teemal

7. veebruar 2019, 07:00
PEREARST ANNAB NÕU: mida teha, kui luud kipuvad hapraks muutuma?
5. veebruar 2019, 21:07
Neli põhjust, miks oma tervise nimel tantsida
3. veebruar 2019, 15:00
KAKS ÜHE HOOBIGA: hobid, mis peletavad igavuse ja hoiavad tervist
25. jaanuar 2019, 15:00
Soojenda end peoõhtul üles mõnusate tantsurütmidega!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee