Sinu spordiala | Sinu treener

Kaheksa viga, mida kiputakse kõhulihaseid treenides tegema 

Liigume.ee, 12. veebruar 2019, 20:55
Foto: PantherMedia/Scanpix
Kui sa teed regulaarselt kõhulihaste harjutusi, kuid tulemusi ei ole, võib juhtuda, et sa teed midagi valesti. Portaal Prevention toob välja kaheksa levinud viga, mida kõrvaldades on võimalik kiiremini head vormi saavutada. 

Sa teed harjutusi valesti. Kui su keha on kõhulihaste harjutusi tehes vales asendis, ei ole neist ka suuremat tolku. Näiteks, kui tõmbad keha üles kaelaga, siis ei tee kõhulihased üldse tööd. Sama juhtub, kui kasutad istesse tõusmiseks ära hoo. Kontrolli oma kõhtu - näiteks peegli ees treenides.

Samal teemal

* Sa hingad valesti. Kui seda teed, surud kõhulihaseid väljapoole, kuigi kasu saamiseks peaks toimuma just vastupidi. Et hingamine oleks õige, hinga sisse enne istessetõusu ning välja siis, kui hakkad end üles tõmbama samal ajal kõhtu sisse tõmmates. See on raske, kuid sellest saad maksimaalse kasu.

* Sa oled rutiini kinni jäänud. Kui teed kogu aeg kõike ühtemoodi ja sama palju, harjub keha ära ning trennist tolku ei ole. Kui kõht pole pärast võimlemist enam valulik, peaksid kindlasti harjutusi muutma.

* Sa ei pööra toitumisele tähelepanu. Jah, tervislik toitumine on kõige alus - sa võid treenida hommikust õhtuni, kuid kui sööd päevas liiga palju, ei ole trennist kasu.

* Sa keskendud kvantiteedile. Harjutuste arv võib olla ükskõik kui suur, kuid kui teed harjutusi valesti, ei ole ka tulemusi oodata. Õigesti harjutusi tehes piisab heade tulemuste saavutamiseks kaheksast kuni kahekümnest harjutuse kordusest.

* Sa kipud kiirustama. Kiirustades ei saa sa soovitud tulemusi. Hoopis rahulik liikumine muudab treeningu efektiivsemaks, sest kaasab trenni rohkem lihaseid.

* Sind kimbutab stress. Stressis inimestel kipub keha tootma stressihormooni kortisooli, mis avaldab mõju ka teistele hormoonidele ning tulemuseks on kaalutõus. Stressikilod kipuvad kogunema just kõhule.

* Sa oled magamata. Väga paljud uuringud kinnitavad, et magamatus viib kaalutõusuni. Seda seetõttu, et puudulik ööuni mõjutab veresuhkru taset ja näljahormoone ehk paneb su rohkem sööma.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee