Liikumine ja tervis | Sinu treener

Milliste harjutustega leevendada selja- ja õlavöötmepingeid? 

Liigume.ee, 27. august 2021 19:25
Foto: Pexels
Mida teha pidevate selja- ja õlavöötmepingete korral? Kas üldse saab ise midagi teha?

Füsioterapeut Gerli Uustalu soovitab pingete leevendamiseks portaalis Kodus mõned harjutused.

*  Istu põlvili olles kandadele. Kalluta keha ette ning siruta käed pea kohale põrandale. Tunneta venitust seljas. Hoia asendit 20–30 sekundit. Tee nii kaks korda.

* Ole neljakäpuli. Tõmba nabakoht lülisamba poole nii, et alakõht oleks pingutatud. Tõsta vastaskäsi ja vastasjalg kehaga ühele joonele. Hoia asendit 3–5 sekundit. Langeta käsi ja jalg ning tõsta teine vastaskäsi ja vastasjalg. Tee nii vaheldumisi kümme korda.

Kasuks tuleb ka üldine aeroobne treening, näiteks kõndimine või ujumine. Jälgida tuleb oma tööasendit ja töövõtteid, võimaluse korral teha pause.

Kui vaevused püsivad, tuleks pöörduda perearsti poole, et leida pingete põhjus, ning tegutseda edasi tema soovituste järgi.

Miks õlavöötmepinged tekivad, loe pikemalt portaalist Kodus.

Samal teemal

20.12.2020
KÕNDIDES VORMI: kümme viisi, kuidas jalutuskäikudesse särtsu tuua

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee