Liigume.ee

Kaheksa lihtsat viisi argiellu aktiivsust lisada ja rohkem liikuma hakata 

Liigume.ee, 27. jaanuar 2019, 16:18
Diivanil istudes võidki vajuda pehmete patjade vahele ning püsida liikumatult, kuid põrandal hoides pead hoidma end kindlas asendis ning lihased saavad tööd.Foto: PantherMedia/Scanpix
Soovid rohkem liigutada, kuid jõusaali minna ei tah? Pole vajagi - väikesed lihtsad muutused elustiilis aitavad samuti argiellu aktiivsust lisada.

The Guardian toob välja kaheksa viisi, kuidas end rohkem liigutada ja liigseid kilosid eemal hoida.

1. Käi treppidest – liftiga sõitmist on kerge õigustada (raske kott, raske päev, peavalu või ...), kuid lifti asendamine trepiastmetega tuleb kasuks eelkõige südamele.

2. Kõnni rohkem – kuigi jalutamine ei pruugi olla nii tõhus kui jooksmine, ei tähenda, et seda peaks vältima. Mine varem bussilt maha ja kõnni paar peatust, jaluta poodi, mine tee tiir metsas või kasuta lõunale minnes pigem oma jalgu kui autot. Sõnaga, seal, kus võimalik, käi jala!

3. Seisa rohkem – istuv asend piirab vereringet, aeglustab ainevahetust ja peatab lihaste töö. Isegi tund füüsilist trenni päevas ei kompenseeri oluliselt peamiselt istuvat eluviisi. Seega, kontoris käi ringi nii palju, kui võimalik, bussis seisa püsti ja leia ka kodus tegevust, mis ei hõlma üksnes tooli või diivanit.

4. Šoppa – võid seda teha ka poes käies ning mõlemas käes rasket kotti hoides, kuid oluline on ringi kõndida sirge seljaga, pea püsti, nii et kummaski käes hoiad rasket eset. Lisaks on ostukeskuses ringi jalutamine juba omaette füüsiline liigutamine.

5. Istu telerit vaadates põrandal – nagu laps. Diivanil istudes võidki vajuda pehmete patjade vahele ning püsida liikumatult, kuid põrandal hoides pead hoidma end kindlas asendis ning lihased saavad tööd.

6. Tee iga päev 10 minuti jooksul nn sügav kükk – toolile istudes, tualetipotile istudes või niisama, sügav kükk tuleb kasuks nii puusadele kui liigestele. Ideaalne oleks püsida asendis kuni 10 minutit, kuid võid alustada ka minutiga. Miks mitte teha kükke, kuniks valmib toit või kuni telekas reklaame näidatakse.

7. Tee kätekõverdusi – kätekõverdused või lihtsalt asend, kus selg on samal joonel jalgadega, on kasulikud torsole ja kätele. Kui oled välja arvestanud, palju neid teha suudad, jaga arv neljaga. Nüüd tee iga minuti jooksul nii palju kätekõverdusi kümne minuti jooksul.

8. Lõpeta miinimumenergial toimimine – kuigi kaasajaühiskond on õpetanud, et mida kergema vaevaga, seda parem, ei kehti see kohe üldse füüsilise aktiivsuse kohapealt. Ära arva, et aktiivne olemine tähendab spordidressi või nõuab sooja ilma, end saab liigutada mitmel viisil ka kodutöid tehes.

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtuleht.ee