Foto: PantherMedia/Scanpix
Liigume.ee 24. jaanuar 2022 23:47
Suurema osa inimeste jaoks on ujumine pigem suvine tegevus. Tegelikkuses on see suurepärane treening terveks aastaajaks - see treenib kogu su keha, suurendab vastupidavust ning põletab ohtralt kaloreid. Eriti hea on see istuva eluviisiga inimestele.

Miks hakata regulaarselt ujumas käima, kirjutab Women's Health.

* See on üks mitmekülgsemaid treeninguid. Kui näiteks jõusaalis jäävad osad lihased tähelepanuta, siis ujumine treenib suuremat osa keha lihastest turvaliselt - seepärast passib see treening ka näiteks liigesehaigetele.

* See aitab sul ilusad kõhulihased saada. Et vees edasiliikumiseks peab keha tegema pingutusi, on see ka kõhulihastele suurepärane ja hea treening.

* See teeb südame tugevaks. Et ujumine parandab aeroobset võimekust ning parandab kopsude ja südame tööd, muudab see südamelihase tugevamaks. Lisaks paraneb ka verevarustus.

* See muudab su enesekindlamaks. Ka vees saab seada endale eesmärke. Näiteks ujuda terve basseinipikkus korraga. Iga eesmärgi täitmine suurendab enesekindlust.