Liigume.ee

ENNETA TÕBESID: kuidas on külma ilmaga joostes õige hingata? 

Liigume.ee, 13. jaanuar 2019, 12:07
Foto: PantherMedia/Scanpix
Talvisel ajal tekib tahtmatult mure, kas külm joostes liiga ei tee. Tõde on see, et kopsuprobleemideta inimesed võivad ka külmemal ajal rahuliku südamega edasi joosta.

Ja ega hingamisegagi pole suuremat trikki, seda peaks tegema samamoodi kui suvel: hingama läbi nina ja suu ning keskenduma välja hingamisele. Samas soovitab portaal Runtastic külma ilmaga joostes silmas pidada järgmist:

Samal teemal

Kanna suu ja nina ees salli või rätikut. Et külm ilm kipub hingamissüsteemi ärritama, tekitab see köha. Halvemal juhul ka kopsuhaiguseid. Nendest saab hoiduda, kui panna suu ja nina õhukese salli või räti sisse peitu.

Hinga sisse nina ja välja suu kaudu. Nii jõuab õhk ninast kopsudeni jõudes soojeneda ja ei tee kopsudele liiga. Küll aga ei jõua kehasse sedaviisi nii palju hapnikku, kui treenimiseks tarvis. See võib põhjustada hingamisraskusi.

Väldi intensiivset treeningut. Madala temperatuuriga võiks harrastada pigem kergemas tempos jooksmist, sest suurem koormus koormab ka hingamisteid ning hingamine muutub raskemaks. Kui temperatuur langeb alla 20 külmakraadi, siis eelista küll pigem sisetingimustes lippamist.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee