Liikumine ja tervis | Sinu treener

Tasub teada: millised on levinud vead kõhulihaste treenimisel? 

Liigume.ee, 12. jaanuar 2019 13:21
Foto: PantherMedia/Scanpix
Oh, kes meist ei unistaks kaunitest kõhulihastest! Samas on tee nende saavutamiseni konarlik ja kariderohke, sest üsna lihtsad vead kõhulihaste treenimisel võivad kõhulihaste treenimist pärssida.

Millised need vead on, annab ülevaate MyFitnessPal.

* Sa teed liiga palju painutusi. Istessetõusud tähendavad kehale üsna suurt koormust. Eriti suur on see koormus siis, kui sa teed harjutusi valesti. Ning siis ei saa ilusatest kõhulihastest ka rääkida.

* Sa teed liiga palju kerepöördeid. Keha ei ole nendeks harjutusteks loodud ja püüavad neile selgroogu kaitstes vastu töötada. Leia nende asemel harjutused, mis säästavad keha neutraalses asendis.

* Sa keskendusd ainult sixpack’ile keskendumine. Ära treeni ainult kõhtu, treeni kogu keha - ka selga ja vaagnapõhjalihaseid. Kui kogu keha on tugev, on kehal jaksu ka kõhulihaseid arendada.

* Sa teed harjutusi vales asendis. Kui sa teed harjutusi vales asendis, siis ei ole kehal lihaste pingutamisest mingit kasu. 

* Sa hingad valesti, Pea meeles: harjutust alustades hinga sisse ning pingutuse hetkel välja. Tee seda läbi diafragma, mitte rindkere kaudu.

* Sa toitud valesti. Sellisel juhul pole mingit lootust, et su kõhulihased endast märku annavad. Tervisliku toitumise reeglid au sisse!

* Sa treenid pidevalt ühe ja sama koormusega. Kui soovid keha tugevamaks treenida, pead treeningute edenedes talle suuremat koormust andma.

* Sa treenid iga päev. Jah, kui tahad tulemust saavutada, siis tundub loomulik iga päev trenni teha. Kuid pea meeles, et keha vajab ka taastumiseks aega - vaid puhanuna on kere võimeline lihaseid ka päriselt kasvatama.

Samal teemal

02.12.2020
VIDEO | Kuidas kõhulihaseid õigesti treenida?
28.11.2018
Liina Randpere: „Vaid treenides ilusaid kõhulihaseid ei saavuta!“

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtuleht.ee